plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
کد مطلب : ۳۳۷۹۱

آغاز رزمایش اقتدار نیروی دریایی سپاه در جزایر ایرانی

رونمایی از کروز قدیر و موشک بالستیک فتح مجهز به هوش مصنوعی
رزمایش اقتدار نیروی دریایی سپاه برای دفاع مستحکم از جزایر ایرانی در خلیج فارس با تمرکز بر جزیره بوموسی از بامداد امروز (چهارشنبه) آغاز شد.
آغاز رزمایش اقتدار نیروی دریایی سپاه در جزایر ایرانی
به گزارش سرویس سیاسی ایصال نیوز، رزمایش اقتدار نیروی دریایی سپاه برای دفاع مستحکم از جزایر ایرانی در خلیج فارس، با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه و جمعی از فرماندهان و مسئولین نیروهای مسلح و مقامات محلی از بامداد امروز (چهارشنبه) در جزیره بوموسی آغاز شد.

  بنا بر این گزارش، این رزمایش با نام "سردار شهید اسحاق دارا " با هدف " نمایش اقتدار و آمادگی‌های دفاعی رزمی نیروی دریایی سپاه در صیانت از امنیت خلیج فارس و جزایر ایرانی " و اجرای تمرینات و وضعیت های متنوع توسط یگان‌های رزمی عملیاتی، شناوری، موشکی، پهپادی ، هوا دریا ، جنگال، واکنش سریع ، گردان‌های امام حسین (ع) استان هرمزگان و بسیج دریایی با پشتیبانی هوایی نیروی هوافضای سپاه برگزار می‌شود.

در این رزمایش برای اولین بار از سامانه‌های موشکی کروز قدیر و موشک بالستیک فتح، مجهز به هوش مصنوعی در جزیره بوموسی رونمایی شد.

نیروی دریایی سپاه در این رزمایش همچنین شناورهای یگان ویژه شهید حججی را با موشک های برد 600 کیلومتر در خلیج فارس و برای حراست از حریم جزایر ایرانی عملیاتی کرد.

این شناورها در جریان رزمایش امروز سپاه در جزیره بوموسی برای اولین بار معرفی شدند.

شناورهای جدید با موشک‌های ۶۰۰ کیلومتری

سردار علی عظمایی فرمانده قرارگاه عملیاتی امام محمد باقر (ع) نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه برگزاری این رزمایش اعلام کرد: در این رزمایش شناورهای یگان ویژه شهید حججی با موشک برد بلند ۶۰۰ کیلومتر برای دفاع از حریم جزیره حضور داشتند.

وی افزود: در این رزمایش، رزمندگان بسیجی با سرعت برای دفاع از جزیره بوموسی به وسیله هواپیما و شناورهای سبک و سنگین به جزیره اعزام شده و رزمندگان پس از ترابری هوایی و دریایی در مواضع از پیش تعیین شده برای دفاع از جزیره بوموسی مستقر شدند.

 انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما