plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۲
کد مطلب : ۳۳۷۸۶

مزدور موساد؛ هتاک قرآن در سوئد هر روز جسورتر می‌شود

یک خبرگزاری ترکیه‌ای خبر داد که درخواست‌ مجوزهای جدید برای هتک حرمت قرآن در برابر یکی از مساجد بزرگ سوئد و همچنین سفارت ایران در استکهلم ثبت شده است.
مزدور موساد؛ هتاک قرآن در سوئد هر روز جسورتر می‌شود
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، خبرگزاری ترکیه‌ای آناتولی روز دوشنبه خبر داد که پلیس سوئد به این خبرگزاری اعلام کرده است که «سلوان مومیکا» شهروند عراقی-سوئدی که تا کنون چند بار اقدام به هتک حرمت قرآن کرده است، مجوزهایی را برای آتش زدن قرآن در برابر مسجد بزرگ "فیتجا" در استکهلم و همچنین در برابر سفارت ایران در سوئد طی هفته جاری درخواست کرده است.

بر اساس اعلام پلیس سوئد، درخواست این فرد برای هتک حرمت مجدد قرآن در حال بررسی قرار دارد.

این خبر درحالی منتشر می‌شود که سلوان مومیکا، امروز (دوشنبه) بار دیگر و این بار در برابر پارلمان سوئد به هتک حرمت قرآن اقدام کرد.

طبق گزارش‌ها، دو مرد که یکی از آن‌ها مومیکا بوده ، روز یکشنه (۳۱ ژوئیه، نهم مرداد) مقابل پارلمان سوئد در استکهلم مشابه موارد انجام شده قبل که خشم مسلمانان جهان را در پی داشته، دست به هتک حرمت قرآن زدند.

پیش‌تر رسانه‌های محلی گزارش داده بودند پلیس سوئد مجوز تجمع روز یکشنبه مقابل پارلمان را که سازمان‌دهندگان آن قصد سوزاندن قرآن را دارند، صادر کرده است.

پلیس سوئد مدعی است مجوز تجمعات و نه اقداماتی که در طول انجام می‌شود را صادر می‌کند.

«سلوان نجم» عامل دیگر اقدام دیروز که او هم عراقی‌تبار است، به روزنامه «اکسپرسن» گفته بود: «بارها آن را می‌سوزانم تا ممنوعش کنید».

نجم در دو اقدام هتاکانه قبلی در استکهلم، مقابل مسجد اصلی در پایتخت سوئد و بعد مقابل سفارت عراق به مومیکا پیوسته بود.
اهانت به قرآن کریم در سوئد که با خشم جهانی همراه شده، مقامات این کشور را با فشارهای زیادی در صحنه بین‌المللی مواجه کرده است؛ از جمله در ترکیه که برای پیوستن سوئد به سازمان ناتو باید درخواست استکهلم را در پارلمان مورد تصویب قرار دهد.

گفتنی است؛ هفته گذشته وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران با ارائه شواهدی از مزدوری و وابستگی این فرد هتاک(سلوان مومیکا) به رژیم صهیونیستی و موساد خبر داد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما