plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۰
کد مطلب : ۳۳۷۸۵

واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به فایل صوتی لورفته رابرت مالی

سخنگوی وزارت امور خارجه در باره فایل صوتی لو رفته از رابرت مالی گفت: اینکه رابرت مالی در فایل صوتی چه گفته است، مسئولیت دولت آمریکاست که باید در این زمینه تبیین و روشنگری کند. ایران مذاکرات برجام و مذاکرات رفع تحریم‌ها را مبتنی بر مصالح ملی و منافع ملت دنبال می‌کند.
واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به فایل صوتی لورفته رابرت مالی
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، ناصر کنعانی، سخنگوی وزرت امور خارجه پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره فایل صوتی لو رفته از رابرت مالی و بحث تحریم‌ها گفت: اینکه مالی در این فایل صوتی چه گفته مسؤولیت دولت آمریکاست که باید تبیین و روشنگری کند.

وی افزود: ایران مذاکرات برجام و مذاکرات رفع تحریم‌ها را مبتنی بر مصالح ملی و منافع ملت ایران و به منظور احقاق حقوق حقه ملت ایران دنبال می‌کند و همواره اعلام کرده که خطوط قرمز ایران منافع ملی است و ایران در چارچوب خطوط قرمز و منافع اعلام شده آماده پیگیری روند گفت‌وگوها و جمع بندی مذاکرات است.

هیچگاه در مذاکرات، به دولت آمریکا اعتماد نمی کنیم

کنعانی خاطرنشان کرد: نگاه جمهوری اسلامی ایران به دولت آمریکا واضح و روشن است. هیچگاه مبتنی بر اعتماد با دولت آمریکا گفت‌وگو و مذاکره نمی‌کنیم.

برجام هم محصول اعتماد ما به آمریکا نبود و ادامه مذاکرات برای احیای برجام و رفع تحریم‌های ظالمانه و بازگشت مسؤولانه همه طرف‌ها به برجام مبتنی بر اعتماد دولت و ملت ایران به رژیم آمریکا نیست.

ایران مبتنی بر منافع ملی و مفاد برجام مسیر دیپلماسی را ادامه خواهد داد
وی گفت: قرار بود برجام امضا و اجرا شود و نتیجه اجرای آن و پایبندی دولت آمریکا به تعهداتش می‌توانست مبنای یک اعتماد نسبی به دولت آمریکا باشد که دولت آمریکا در عمل این اعتماد نسبی را برای ملت ایران و دولت ایران ایجاد نکرد.

کنعانی تأکید کرد: در ادامه روند دیپلماتیک برای رفع تحریم‌ها علیه ملت ایران و بازگشت مسؤولانه و متعهدانه همه طرف‌ها از جمله آمریکا به برجام، ایران نه مبتنی بر اعتماد به دولت آمریکا بلکه مبتنی بر منافع ملی خود و مفاد مصرح در برجام گفت‌وگو می‌کند و مسیر دیپلماسی را ادامه خواهد داد و در زمانی طرف مقابل آماده بازگشت مسؤولانه به توافق باشد و ایران از التزام جدی طرف مقابل به برجام اطمینان حاصل کند اجرای برجام قابل از سرگیری است.

طرف ایرانی در عمل نشان داده به توافق پایبند بوده و نسبت به اجرای توافق مسؤولانه عمل کرد و برای ازسرگیری متعهدانه اجرای برجام از سوی همه طرف‌ها آمادگی لازم را دارد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما