plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۹
کد مطلب : ۳۳۷۴۳

رژه نظامی در کره شمالی به مناسب «روز پیروزی» با پهپادها و موشک‌های جدید قاره پیما

رهبر کره شمالی روز پنجشنبه نظاره‌گر یک رژه نظامی بزرگ به مناسبت سالگرد برقرای آتش‌بس در جنگ کره بود که در جریان آن پهپادهای جدید و موشک‌های قاره پیما با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای به نمایش درآمدند.
رژه نظامی در کره شمالی به مناسب «روز پیروزی» با پهپادها و موشک‌های جدید قاره پیما
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، در جریان این مراسم، هواپیماهای شناسایی راهبردی بدون سرنشین و پهپادهای تهاجمی چند منظوره که به تازگی ساخته و تولید شده‌اند نیزبر بالای محل برگزاری رژه به پرواز درآمدند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی می‌نویسد هیجان و خوشحالی مردم زمانی به اوج خود رسید که جدیدترین موشک بالستیک قاره پیمای کره شمالی (ICBM) موسوم به «هواسونگ-۱۸» که در آوریل و ژوئیه سال جاری آزمایش شده بود، در میدان پدیدار شد.

گمان می‌رود جدیدترین موشک‌های بالستیک قاره پیمای «هواسونگ-۱۷» و «هواسونگ-۱۸» برد کافی برای حمله به هر نقطه از ایالات متحده داشته باشند.

در میان تماشاگران ویژه این مراسم، دو هیأت بلندپایه از چین و روسیه نیز دیده می‌شدند که به تازگی به پیونگ یانگ سفر کرده‌اند. آنها اولین مهمانان خارجی رسمی رهبر کره شمالی از زمان همه‌گیری کووید-۱۹ محسوب می‌شوند.

کره شمالی سالگرد برقراری آتش‌بس در جنگ کره را که طی سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ میلادی در جریان بود «روز پیروزی» می‌نامد و هرسال جشن می‌گیرد.

سیاری از موشک‌های نمایش داده شده در این نمایش، پیش از این از سوی شورای امنیت سازمان ملل و با رای موافق چین و روسیه ممنوع اعلام شده بودند و اکنون حضور هیأت‌های چین و روسیه در مراسم نمایش این موشکها، تغییر سیاست این دو کشور در قبال کره شمالی را نشان می‌دهد؛ بویژه آنکه پیش از این پکن و مسکو سعی داشتند که از سیاست تولید سلاح‌های هسته‌ای و توسعه موشک‌های بالستیک همسایه‌ شرقی خود فاصله بگیرند.یو رو نیوز 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما