plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۴
کد مطلب : ۳۳۷۴۰

کویت ۵ زندانی را اعدام کرد

کویت ۵ زندانی را اعدام کرد. یک مرد محکوم به بمب‌گذاری در مسجدی که داعش در سال 2015 ادعای انفجار آن را بر عهده داشت، در میان اعدام‌شدگان دیده می‌شود.
کویت ۵ زندانی را اعدام کرد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز و به نقل از آسوشیتدپرس، کویت روز پنجشنبه اعلام کرد پنج زندانی، از جمله یک مرد را که به اتهام بمب‌گذاری در مسجدی که گروه تروریستی داعش در سال ۲۰۱۵ انجام آن را بر عهده گرفت و به مرگ ۲۷ نفر منجر شد، اعدام کرد.

در بیانیه دادستانی کویت آمده است اعدام این پنج زندانی از طریق حلق‌آویز شدن به انجام رسید. دادستانی افزود این پنج نفر شامل مهاجم مسجد، سه نفر محکوم به قتل و یک فروشنده مواد مخدر هستند.

یکی از اعدام‌شدگان مصری، دیگری کویتی و فروشنده مواد مخدر اهل سریلانکا بود. این بیانیه ملیت مهاجم مسجد یا سومین قاتل محکوم به اعدام را مشخص نکرد و تنها گفت که آنها به طور غیرقانونی در کویت حضور داشته‌اند.

بمب‌گذاری سال ۲۰۱۵ در ساعات ظهر و در نماز جمعه در یکی از قدیمی‌ترین مساجد شیعیان کویت رخ داد. این حمله کویت را به شدت تکان داد و اولین حمله تروریستی در این کشور در بیش از دو دهه اخیر بود.

چند ساعت پس از حمله، امیر صباح الاحمد الصباح، حاکم وقت کویت که در آن زمان بیش از ۸۰ سال داشت، از محل بمب‌گذاری دیدن کرد. دولت همچنین اعلام کرد که مسجد جامع اهل سنت کشور برای ادای احترام به عزاداران در این سه روز باز خواهد بود.

کویت، یک کشور کوچک و نفت‌خیز، آخرین اعدام دسته‌جمعی خود را در نوامبر 2022 انجام داد و ۷ زندانی را به قتل رساند.

کویت پیش از آن از سال ۲۰۱۷، زمانی که به طور مشابه در یک اعدام دسته‌جمعی ۷ زندانی از جمله یکی از اعضای خانواده حاکم را به قتل رساند، اعدامی انجام نداده بود.

اعدام در کویت که ششمین ذخایر بزرگ نفت جهان را در اختیار دارد اقدامی نسبتاً نادر است.العالم 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما