plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۱
کد مطلب : ۳۳۶۸۵

اصلاحات قضایی نتانیاهو در کنست تصویب شد

رهبر اپوزیسیون کنست به صورت رسمی شکست مذاکرات با ائتلاف حاکم را اعلان کرد. با خروج نمایندگان مخالف از کنست، مرحله سوم اصلاحات قضایی نتانیاهو با 64 رای موافق تصویب شد. خیابان های رژیم اسراییل به صحنه تقابل مخالفین کودتای قضایی نتانیاهو و نیروهای پلیس رژیم اسرائیل بدل شده است.
اصلاحات قضایی نتانیاهو در کنست تصویب شد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کنست (پارلمان این رژیم) در قرائت دوم و سوم خود بند کلیدی «لغو برهان معقولیت» را در لایحه تغییرات قضایی تصویب کرد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که پارلمان این رژیم لایحه کاهش اختیارات دستگاه قضایی این رژیم را در قرائت سوم با اکثریت آراء به تصویب رساند.

ساعتی پیش از آن یائیر لاپید رهبر اپوزیسیون کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) شکست مذاکرات با ائتلاف نتانیاهو را اعلان کرد و افزود: نمایندگان جناح مخالف قصد دارند تا رای گیری دور سوم لایحه کاهش اختیارات دستگاه قضایی را تحریم کنند.

الجزیره نیز در خبری فوری عصر دوشنبه گزارش داد؛ با خروج نمایندگان مخالف اصلاحات قضایی از گردونه رای گیری در کنست، سرانجام اصلاحات قضایی نتانیاهو با اکثریت 64 رای موافق تصویب شد.

احزاب مخالف این لایحه، بنیامین نتانیاهو را دیکتاتور خواندند و اعلام کردند فردا سه شنبه با تجمع مقابل دیوان عالی قضایی به مقابله برای ابطال  این قانون خواهند پرداخت.

ساعاتتی قبل از تصویب این قانون، به گزارش خبرنگار العالم در رام الله، نشست کنیست رژیم صهیونیستی (پارلمان) مذاکرات فشرده ای برای دستیابی به توافق قبل از رای گیری در قرائت دوم و سوم در مورد لایحه بحث برانگیز اصلاحات قضایی داخل محافل رژیم اشغالگر انجام شد اما توافقی حاصل نشد.

بر اساس این گزارش، خیابان های تل آویو، قدس اشغالی، حیفا و یافا از صبح امروز (دوشنبه) با حضور هزاران معترض به طرح اصلاحات قضایی، متشنج و ناآرام است. این در حالی است که راست افراطی در اسرائیل از طرفداران خود خواسته است به خیابان ها بریزند تا از این طرح در برابر خیل معترضان و مخالفان حمایت کنند.

جدیت مواضع راست افراطی به رغم اعتراضات گسترده برای نهایی کردن اصلاحات قضایی موید این مسئله است که به نظر می رسد نتانیاهو حاضر است اسرائیل را برای منافع شخصی خود، به سمت نابودی بکشاند.

درهمین حال گزارش های رسیده حاکی است که خیابان های رژیم اسراییل به صحنه تقابل مخالفین کودتای قضایی نتانیاهو و نیروهای پلیس رژیم اسرائیل بدل شده است.
نتانیاهو پس از ترخیص از بیمارستان بعدازظهر امروز دوشنبه در جلسه سرنوشت ساز کنست شرکت کرد.

به گزارش الجزیره، با تصویب قانون مورد نظر کابینه نتانیاهو، مخالفان اعلام کردند دست به اعتصاب سراسری خواهند زد.اما رئیس دیوان عالی رژیم صهیونیستی اعلام کرد از امروز اصلاحات تاریخی نظام قضایی ما آغاز شد.
 
بحران قضایی در رژیم اسراییل درحالی است که نظرسنجی یک سازمان غیرانتفاعی رژیم صهیونیستی نشان داده است که حدود 70 درصد از شرکت‌های نوپا به دلیل بحران اصلاحات قضایی که کابینه نتانیاهو برای تصویب آن تلاش می‌کند، اقداماتی را برای انتقال برخی از مشاغل خود به خارج از رژیم انجام داده‌اند.العا لم 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما