plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵
کد مطلب : ۳۳۶۶۱

جشنواره ایسفا به دلیل مغایرت پوستر با قانون حجاب تا رفع تخلفات متوقف شد

یک هفته پس از رونمایی از پوستر سیزدهمین دوره جوایز ایسفا و افزایش مخالفت ها، جشنواره ایسفا به دلیل مغایرت پوستر با قانون حجاب به دستور وزیر فرهنگ تا زمان رفع تخلفات، متوقف شد.
جشنواره ایسفا به دلیل مغایرت پوستر با قانون حجاب تا رفع تخلفات متوقف شد
به گزارش سرویس فرهنگ ایصال نیوز، مراسم رونمایی از پوستر سیزدهمین دوره جوایز ایسفا با طرحی از طاها ذاکر و همچنین معرفی دریافت‌کننده نشان ایسفا در این دوره جوایز، عصر شنبه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۲ در محل خانه سینما شماره یک برگزار شد.

ابتدا اسماعیل منصف به عنوان دبیر این دوره جوایز ایسفا بیانیه خود را خواند. و با اشاره به مصائب سینما در یک سال گذشته گفت:«انجمن فیلم کوتاه ایران، تشکلی مستقل است که همواره می‌کوشد در راه تجلی آزادی اندیشه و بیان در فیلم کوتاه گام بردارد.

سپس امیر توده روستا رئیس هیات مدیره صنف فیلم کوتاه ایران درباره اهدای نشان این دوره ایسفا گفت: «انجمن فیلم کوتاه ایران با افتخار نشان ایسفا را در سیزدهمین دوره جوایز آکادمی فیلم کوتاه ایران به خانم سوسن تسلیمی اهدا می‌کند.

این مراسم رونمایی در یک هفته اخیر با انتقادات و مخالفت هایی روبرو شد.

حمله کیهان به مراسم رونمایی از پوستر یک جشنواره

روزنامه کیهان نوشت:عکس‌های منتشرشده از مراسم رونمایی از پوستر سیزدهمین دوره جوایز ایسفا نشان می‌دهد که برخی از حضار در این مراسم اقدام به عدم رعایت هنجارها و قوانین کشور در زمینه پوشش و لباس نموده بودند. ضمن اینکه پوستر طراحی‌شده برای این دوره از ایسفا، نوعی دهن‌کجی به فرهنگ عمومی و قوانین کشور است. در این پوستر، تصویر یک بازیگر زن( سوسن تسلیمی) که البته سال‌هاست به خارج از کشور مهاجرت کرده، به‌طور بی‌حجاب درج شده است!

 جشنواره ایسفا به دستور وزیر فرهنگ متوقف شد

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بامداد امروز یکشنبه اول مرداد از توقف برگزاری سیزدهمین جشنواره فیلم کوتاه ایسفا با دستور وزیر فرهنگ به دلیل مغایرت پوستر جشنواره با مبانی قانون حجاب خبر داد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نقل از ایرنا، محمدمهدی سموعی با اعلام این خبر افزود: استفاده از تصویر چهره یک زن بی‌حجاب در پوستر سیزدهمین جشنواره فیلم کوتاه ایسفا با توجه به تخلف محسوب شدن این اقدام از منظر قانون، سبب شد وزیر فرهنگ دستور توقف برگزاری جشنواره تا زمان رفع تخلف را صادر کند.

وی افزود: هرچند این تصویر از یک فیلم انتخاب شده، اما آن فیلم مربوط به پیش از قانونی شدن حجاب است و با توجه به حساسیت‌هایی که نسبت به کشف حجاب در جامعه به وجود آمده انتشار این پوستر، با مصالح اجتماعی در تضاد است.

گفتنی است، سید صادق موسوی مدیرکل دفتر جشنواره‌ها و همکاری‌های بین‌الملل نیز امروز در واکنش به انتشار این پوستر، اعلام کرده انتشار هرگونه پوستر بی‌حجاب در اقلام تبلیغی جشن‌ها و جشنواره‌ها خلاف قوانین جاری کشور است و در این خصوص با مدیرعامل و هیئت مدیره خانه سینما و دست‌اندرکاران ذیربط رایزنی شد تا هماهنگی‌های لازم در این راستا صورت گیرد، چرا که مسئولیت این موضوع برعهده خانه سینماست.خبر آنلا ین 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما