plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۴
کد مطلب : ۳۳۶۳۶

امیرعبداللهیان خواستار برگزاری نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی شد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خواستار برگزاری نشست اضطراری شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی برای رسیدگی به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد شد. جمهوری اسلامی ایران در اعتراض به اهانت مجدد به قرآن کریم سفیر جدید سوئد را نخواهد پذیرفت و سفیر جدید ایران نیز به استکهلم اعزام نخواهد.
امیرعبداللهیان خواستار برگزاری نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی شد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شامگاه جمعه در تماس تلفنی با حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، درباره تکرار اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در سوئد گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه در این تماس تلفنی ضمن ابراز تاسف شدید و محکومیت اقدام موهن و تحریک کننده اخیر در سوئد پیشنهاد کرد در واکنش به این اقدام اهانت آمیز، نشست اضطراری شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی در اولین فرصت ممکن برای رسیدگی به این موضوع مهم برگزار شود.

امیرعبداللهیان گفت: اگر دولت سوئد به فوریت اقدام موثری انجام ندهد، باید کشورهای اسلامی به صورت منسجم پاسخ محکمی در اهانت به کتاب آسمانی قرآن کریم به سوئد بدهند.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز در این تماس تلفنی ضمن محکوم کردن این اقدام موهن و ارائه گزارشی از تماس‌ها و اقدامات انجام شده در این زمینه قول داد در مشورت با کشورهای عضو، برگزاری نشست وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی را در دستورکار قرار دهد.

دو طرف همچنین بر اهمیت اقدام قاطع و هماهنگ کشورهای اسلامی برای جلوگیری از تکرار چنین اقدامات اهانت آمیزی تأکید کردند.

ایران سفیر جدید سوئد را نخواهد پذیرفت
 
در همین پیوند، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان شامگاه جمعه ۳۰ تیر ماه اعلام کرد که در پی هتک حرمت قرآن کریم در سوئد، جمهوری اسلامی ایران سفیر جدید سوئد را نخواهد پذیرفت و گفت که سفیر ایران هم به استکهلم اعزام نخواهد شد.

وی در توضیح بیشتر در این باره به خبر ساعت ۲۱ گفت: سفیر سوئد در تهران ماموریتش پایان یافته و به دستور رئیس جمهور تا زمانی که دولت سوئد اقدام موثری برای حفظ حرمت کتب آسمانی و قرآن مجید صورت ندهد و برخورد جدی با فرد یا جریانی که چنین اهانتی را برای دومین بار در سوئد تکرار کرده، نداشته باشد، سفیر جدید سوئد را که قرار بود طی روزهای آینده وارد ایران شود را نخواهیم پذیرفت.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین عنوان کرد که تا زمانی اقدام موثر از سوی سوئد انجام نپذیرد، همچنان سفیر جدید ایران نیز به استکهلم اعزام نخواهد شد.
وی گفت که این تصمیم جمهوری اسلامی ایران به دولت سوئد هم اعلام شده است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما