plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
کد مطلب : ۳۳۶۲۴

اصلاحات قضایی کابینه نتانیاهو؛ تظاهرات و تهدیدهای جدید نیروهای ذخیره ارتش

صهیونیست ها در تل آویو با پیاده روی بیش از 66 کیلومتر، با هدف جلب حمایت برای موضع مخالف خود در برابر اصلاحات قضایی مورد نظر کابینه بنیامین نتانیاهو ، به سمت قدس اشغالی حرکت کردند. اعتراضات نظامیان ارتش صهیونیستی نیز گسترش یافت
اصلاحات قضایی کابینه نتانیاهو؛ تظاهرات و تهدیدهای جدید نیروهای ذخیره ارتش
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، تظاهرات و اعتراضات در سرزمین های اشغالی علیه حکومت نتانیاهو و اصلاحات قضایی آن همچنان برای هفته های متوالی ادامه دارد و اکنون این اعتراضات به میان نظامیان صهیونیست کشیده شده است.

اعتراضات روز چهارشنبه به مسدود شدن راه های اصلی در تل آویو و شهرهای بزرگ در سرزمین های اشغالی و ایجاد اختلال در تأسیسات عمومی و ایستگاه های قطار منجر شد و در نهایت با ورود پلیس رژیم اشغالگر و دستگیری ده ها معترض پایان یافت اما بار دیگر دیروز پنجشنبه. معترضان در امتداد یک بزرگراه راهپیمایی کرده و همزمان با آغاز رای گیری برای تصویب لایحه ی محدود کردن اختیارات دیوان عالی برای لغو تصمیمات قوه مجریه، خارج از کنست تجمع کردند.

شمار زیادی از نیروهای ذخیره ارتش اشغالگر در این راهپیمایی شرکت و تهدید کردند که در صورت اجرای طرح تصویب اصلاحات قضایی، از خدمت داوطلبانه خودداری خواهند کرد.

سازمان دهندگان این تظاهرات تاکید کردند ، 300 نامه از پزشکان نظامی مبنی بر خودداری از خدمت سربازی را در اختیار دارند که در صورت تصویب این اصلاحات قضایی نتانیاهو از خدمت نظامی خودداری می کنند.

اعتراضات نیروهای ذخیره علاوه بر 750 نیروی ذخیره نظامی در یگان های ویژه، مورد توجه یگان های ارتش قرار گرفت و مقامات ارشد جنگی در اسرائیل هشدار دادند که ممکن است این تظاهرات تهدیدی باشد برای آنچه که امنیت ملی اسرائیل نامیده می شود.

در همین راستا، کمیته عدالت پارلمان ( کنست) از تصویب یک مصوبه کلیدی در طرح اصلاحات قضایی ارائه شده توسط کابینه نتانیاهو خبر داد.

این کمیته گفت که با اکثریت 9 نفر در مقابل هفت نفر تصمیم گرفته است که یک بند را لغو کند. این بند یکی از ابزارهای دادرسی است که در اختیار سیستم قضایی رژيم صهیونیستی و به ویژه قضات، قضات دیوان عالی قرار دارد.

دیوان عالی نظارت قضایی از طریق این ماده، بر کار دستگاه‌های مختلف قوه مجریه به نمایندگی از کابینه، وزارتخانه‌ها و نهادهای رسمی آن نظارت می کند و اگر هفته آینده در کنست تصویب شود، این لایحه به قانون تبدیل خواهد شد.

شماری از مقامات سابق رژیم صهیونیستی هشدار داده اند که اصرار نتانیاهو بر تصویب طرح اصلاحات قضایی در پارلمان سرانجام به تفرقه و فروپاشی اسرائیل خواهد انجامید.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما