plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۸
کد مطلب : ۳۳۶۲۳

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ۱۲۰ فرد و نهاد روسی

بلینکن: همراه با متحدانمان تا هر زمانی که طول بکشد در کنار اوکراین خواهیم ایستاد
وزارت خزانه‌داری و وزارت خارجه آمریکا تحریم های جدیدی علیه ۱۲۰ فرد و نهاد مرتبط با روسیه را به دلیل حمایت از جنگ اوکراین، اعمال کردند تا توان نظامی مسکو را در این جنگ کاهش دهد.
تحریم‌های جدید آمریکا علیه ۱۲۰ فرد و نهاد روسی
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا شامگاه پنجشنبه (به وقت ایران) اعلام کرد: وزارت خانه های امور خارجه و خزانه‌داری آمریکا امروز تحریم‌هایی را علیه نزدیک به ۱۲۰ فرد و نهاد مرتبط با اعمال می‌کنند تا این کشور را به دلیل تهاجم غیرقانونی به اوکراین پاسخگو کنند و توانایی مسکو برای حمایت از عملیات های جنگی را کاهش دهند.

وی تصریح کرد: این تحریم‌ها توانایی روسیه در دسترسی به کالاهای حیاتی و توانایی‌های تولید و صادرات انرژی این کشور در آینده، استفاده از سیستم مالی بین‌المللی را محدود و کسانی را که به روسیه در دور زدن تحریم‌ها کمک می کنند، متوقف می کند.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: از زمانی که روسیه تهاجم همه جانبه خود را به اوکراین آغاز کرد، ایالات متحده آمریکا با همکاری متحدان و شرکای خود، اقدامات بی سابقه ای برای تحمیل هزینه ها به روسیه و ارتقای پاسخگویی برای افراد و نهادهایی که از جنگ غیرقانونی آن حمایت می کنند، انجام داده است. ما تا هر زمانی که طول بکشد در کنار اوکراین خواهیم ایستاد.

وزارت خزانه داری آمریکا نیز در بیانیه ای اعلام کرد که تحریم‌های جدیدی را علیه شماری از سازمانها و افراد مرتبط با روسیه و با هدف مسدود کردن دسترسی مسکو به کالاهایی که از جنگ این کشور علیه اوکراین حمایت می‌کنند، اعمال کرده است.

این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد که تحریم های جدید همچنین برای "کاهش درآمد روسیه از بخش فلزات و معادن، تضعیف توانمندی های این کشور در بخش انرژی و کاهش دسترسی روسیه به سیستم مالی بین المللی" طراحی شده است.

والی آدیمو، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در بیانیه ای گفت: «اقدامات امروز گام دیگری در تلاش های ما برای محدود کردن توانایی های نظامی روسیه، دسترسی این کشور به تجهیزات جنگی و محدود کردن اقتصادی آن است».

گفتنی است؛ ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو و تقویت حضور غرب در نزدیکی مرزهای مشترکش با اوکراین، استقلال جمهوری‌های خلق «دونتسک» و «لوهانسک» را در منطقه «دونباس» به رسمیت شناخت و سه روز پس از آن (پنجم اسفند ۱۴۰۰)، تهاجم نظامی علیه اوکراین را با عنوان «عملیات ویژه» آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی و جنگ تغییر یافت. 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما