plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴
کد مطلب : ۳۳۶۱۳

قطع روابط بغداد با استکهلم جدی شد؛ عراق سفیر سوئد را اخراج کرد

دولت عراق هشدار داد اگر قرآن سوزی تکرار شود، روابط خود با سوئد را قطع می کند.
به دنبال هتاکی مجدد به قرآن کریم در سوئد و اهانت به پرچم عراق مقابل سفارت این کشور در استکلهم، نخست وزیر عراق دستور اخراج سفیر سوئد در بغداد و بازگشت سفیر عراق در استکهلم را صادر کرد.
قطع روابط بغداد با استکهلم جدی شد؛ عراق سفیر سوئد را اخراج کرد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، نخست وزیر عراق دستور اخراج سفیر سوئد در بغداد و بازگشت سفیر عراق در استکهلم را صادر کرد.

سفارت سوئد در عراق امروز پنجشنبه و ساعاتی بعد از حمله تظاهرکنندگان خشمگین به این سفارتخانه، اعلام کرد که تمام فعالیت های خود را در بغداد تا اطلاع ثانوی تعطیل می کند.

هتاکیِ مجدد به قرآن در سوئد

«سلوان مومیکا» فردی که در نخستین روز تعطیلات عید قربان اقدام به آتش‌زدن قرآن کریم کرده بود، امروز عصر پنجشنبه نیز دوباره تحت حمایت پلیس سوئد، به قران کریم و پرچم عراق در مقابل سفارت این کشور در استکهلم اهانت کرد.

شمار زیادی از مسلمانان نیز خود را به محل اهانت به قرآن کریم رساندند و با شعار «لااله الا الله» به فرد موهن، پاسخ دادند.

 به دنبال اقدام موهن و هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد، دفتر نخست‌وزیری عراق اعلام کرد که در نشست اضطراری امروز (پنجشنبه) کابینه، دولت عراق تصمیم گرفت، کاردار سفارت خود در سوئد را از این کشور فرا بخواند.

دفتر نخست‌وزیری عراق، همچنین اعلام کرد که «محمد شیاع السودانی» دستور اخراج سفیر سوئد در بغداد را صادر کرد.

در همین ارتباط وزارت خارجه عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: کادار سفارت عراق در سوئد به کشور فراخوانده شد و به سفیر سوئد نیز ابلاغ شد که عراق را ترک کند.

دفتر نخست‌وزیری عراق، پیشتر به سوئد هشدار داده بود که در صورت اهانت مجدد به قرآن کریم در تجمع ضد اسلامی امروز، قطع روابط با سوئد را عملی می‌کند.

به دنبال اقدام پلیس روز گذشته پلیس سوئد در خصوص صدور مجوز جدید تجمع برای امروز (پنجشنبه) در برابر سفارت عراق در استکهلم جهت اهانت به قرآن کریم و توهین به پرچم عراق، سفارت سوئد در بغداد سحرگاه امروز از سوی تظاهرکنندگان خشمگین به آتش کشیده شد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما