plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
کد مطلب : ۳۳۵۸۵

گفت‌گوی تلفنی نتانیاهو و بایدن؛ بی‌بی بالاخره به کاخ سفید دعوت شد

دولت آمریکا پس از مدت ها سرانجام به التماس‌های نخست وزیر رژیم صهیونیستی پاسخ مثبت داد و بنیامین نتانیاهو را به کاخ سفید دعوت کرد. در تماس تلفنی بایدن و نتانیاهو، دو طرف درباره موضوع ایران و تلاش برای برقراری ثبات و امنیت در کرانه باختری رایزنی کردند.
گفت‌گوی تلفنی نتانیاهو و بایدن؛ بی‌بی بالاخره به کاخ سفید دعوت شد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه (به وفت واشنگتن) با یکدیگر به صورت تلفنی رایزنی کردند.
این تماس پس از مدت‌ها برقرار شد؛ چراکه طی ماه‌های اخیر، دولت آمریکا انتقادات زیادی از کابینه نتانیاهو در مسایل مختلف از جمله طرح جنجالی تغییرات قضایی کرده است.

از سوی دیگر، نتانیاهو نیز مدت‌ها منتظر دعوت به کاخ سفید بود و برای تحقق این امر حتی سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن را به تلاش بیشتر برای این موضوع مجبور کرده‌ بود.

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این تماس تلفنی، جو بایدن از نتانیاهو برای سفر به آمریکا و حضور در کاخ سفید دعوت کرد.

در این بیانیه آمده است: بایدن از نخست وزیر نتانیاهو برای نشست آتی در آمریکا دعوت کرد که نخست وزیر به این دعوت پاسخ مثبت داد و قرار شد تیم های اسرائیلی و آمریکایی جزئیات این نشست را هماهنگ کنند.

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی تأکید کرد که بایدن و نتانیاهو در این مکالمه تلفنی درباره ایران و تلاش برای برقراری ثبات و امنیت در کرانه باختری رایزنی کردند.

این تماس تلفنی مدت‌ها پس از اختلافات شدید دولت بایدن و کابینه نتانیاهو بر سر مسایل مختلف از جمله طرح جنجالی تغییرات قضایی کابینه نتانیاهو برقرار شده است؛ بویژه که این طرح برای محدود کردن اختیارات دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی در پیش گرفته شد و چند ماهی است که موجب اعتراض شدید اپوزیسیون شده است و در سایه اختلافات سیاسی گسترش پیدا کرد.

پیش از این، جیک سالیوان رئیس شورای امنیت ملی آمریکا گفته بود که جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده به دنبال آن است که تا پایان سال جاری میلادی از نتانیاهو برای سفر به واشنگتن دعوت کند، اما بایدن برای نتانیاهو شرط گذاشته که با احزاب مخالف کابینه نتانیاهو برای حل موضوع تغییرات قضایی به توافق برسد.

رهبران احزاب مخالف کابینه رژیم صهیونیستی طرح تغییرات قضایی را برای تضعیف دستگاه قضایی و تلاش این چهره برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما