plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷
کد مطلب : ۳۳۵۶۵

انفجار در پل کریمه؛ کرملین اوکراین، آمریکا و انگلستان را عاملان این حمله دانست

تردد در پل کریمه که یک مسیر تدارکاتی مهم برای نیروهای روسیه در اوکراین است به دنبال وفوع انفجار متوقف شد. سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: اوکراین با مشارکت آمریکا و انگلستان حمله به پل کریمه را انجام داده است.
انفجار در پل کریمه؛ کرملین اوکراین، آمریکا و انگلستان را عاملان این حمله دانست
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز و به نقل از رویترز، مقامات روس روز دوشنبه گفتند پل کریمه، خط تدارکاتی کلیدی مهم نیروهای روسیه در اوکراین، در شرایطی «اضطراری» مواجه شد و آسیب دید که منجر به کشته شدن دو نفر و زخمی شدن یک کودک شد.

رسانه‌های اوکراینی نیز از وقوع انفجار در این پل خبر می‌دهند. کریمه، محل استقرار چندین پایگاه هوایی و مقر ناوگان دریای سیاه، از زمانی که روسیه عملیات نظامی خود را در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ آغاز کرد، بارها هدف هواپیماهای بدون سرنشین ارتش اوکراین قرار گرفته است.

مقامات روس با اشاره به آسیب دیدن پل کریمه افزودند: آمد و شد بر روی این پلِ ساخت روسیه - که روسیه را به کریمه متصل می‌کند، متوقف شده است. یک ویدئوی رویترز نیز هیچ ترددی را بر روی پل نشان نمی‌دهد.

در پی این حمله، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه اوکراین را به انجام حمله به پلی که روسیه و کریمه را به یکدیگر متصل می‌کند، متهم کرد.

وی همچنین انگلستان و آمریکا را در این حمله شریک دانست.

او گفت: «حمله امروز به پل کریمه توسط رژیم کی‌یف انجام شد. این رژیم تروریستی است و تمام ویژگی‌های یک گروه جنایتکار بین‌المللی سازمان‌یافته را دارد.»

زاخارووا ادامه داد: «تصمیمات مقامات و ارتش اوکراین با مشارکت مستقیم آژانس‌های اطلاعاتی و سیاستمداران آمریکایی و انگلیسی اتخاذ می‌شود.

ایالات متحده و انگلستان کنترل‌کننده یک ساختار دولتی تروریستی هستند.» صبح امروز (دوشنبه) بر اثر وقوع انفجار در پل کریمه که خط تدارکاتی روسیه است، دست‌کم 2 نفر کشته شدند و تردد بر روی آن متوقف شد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما