plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴
کد مطلب : ۳۳۵۰۹

پرتاب موفق موشک بالستیک جدید؛ کیم جونگ اون قول تهاجمی "قوی تر" داد

کره شمالی امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که چهارشنبه یک موشک بالستیک قاره پیمای سوخت جامد هواسونگ-۱۸ (ICBM) را آزمایش کرده است و کیم جونگ اون که شخصا بر این پرتاب نظارت داشت تهدید کرد که برای بازدارندگی آمریکا و کره جنوبی حمله نظامی "قوی‌تر" انجام خواهد داد.
پرتاب موفق موشک بالستیک جدید؛ کیم جونگ اون قول تهاجمی "قوی تر" داد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز و به نقل از خبرگزاری یونهاپ، خبرگزاری رسمی کره شمالی در گزارشی موشک بالستیک قاره‌پیمای هواسونگ-۱۸ که روز چهارشنبه آزمایش شد را قلب نیروی تهاجم اتمی کره شمالی و هشداری برای آمریکا و دیگر دشمنان توصیف کرد.

این پرتاب که به طور همزمان توسط ارتش‌های کره جنوبی و ژاپن اعلام شد، از سوی آمریکا و رهبران سئول و توکیو و همچنین دیگر کشورها محکوم شده است.

شورای امنیت سازمان ملل که قطعنامه‌هایی را در رابطه با ممنوعیت توسعه برنامه‌های اتمی و موشک بالستیک کره شمالی تصویب کرده، امروز (پنجشنبه) نشست علنی پیرامون این پرتاب موشکی برگزار خواهد کرد.

موشک بالستیک قاره‌پیمای هواسونگ-۱۸ برای نخستین بار در آوریل سال جاری میلادی شلیک شد. این نخستین موشک بالستیک قاره‌پیمای کره شمالی است که با سوخت جامد کار می‌کند که استقرار سریع‌تر موشک‌ها را در دوران جنگ ممکن می‌سازد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی در ادامه این گزارش گفت: با هدایت رهبر کره شمالی، یک موشک ICBM جدید Hwasong-۱۸ در آزمایشی که برای تایید اعتبار فنی و قابلیت اطمینان عملیاتی "سیستم تسلیحات هسته‌ای" طراحی شده بود، پرتاب شد.

این دومین پرتاب موشک با سوخت جامد ICBM توسط کره شمالی پس از اولین شلیک آزمایشی آن در ۱۳ آوریل بود.

خبرگزاری کره شمالی گفت: "این آزمایش یک فرآیند ضروری با هدف توسعه بیشتر نیروی هسته‌ای استراتژیک کشور است و در عین حال به عنوان یک هشدار عملی قوی برای نشان دادن واضح دشمنان کره شمالی عمل می کند."

آخرین آزمایش پیشرفت قابل توجهی را در فناوری ICBM کره شمالی نشان داد، زیرا زمان پرواز این موشک ۷۴ دقیقه و ۵۱ ثانیه طولانی‌ترین زمان برای یک موشک دوربرد کره شمالی بود.

این خبرگزاری گفت هواسونگ۱۸، ۱۰۰۱.۲ کیلومتر به مدت ۴۴۹۱ ثانیه در حداکثر ارتفاع ۶۶۴۸.۴ کیلومتر پرواز کرد و سپس به طور دقیق در یک منطقه از پیش تعیین شده در دریای شرقی فرود آمد.

به گفته کارشناسان، اگر موشک در یک مسیر استاندارد پرتاب می‌شد، می‌توانست بیش از ۱۵۰۰۰ کیلومتر پرواز کند که نشان‌دهنده قابلیتی است که کل آمریکا را در محدوده برد قرار می‌دهد.

رهبر کره شمالی گفت که پرتاب موشک بالستیک اخیر بخشی از تلاش های کشورش برای تقویت دفاع از خود در برابر تحرکات نظامی "بی پروا" آمریکا و کره جنوبی است.

اون گفت: «مجموعه‌ای از حملات نظامی قوی‌تر آغاز خواهد شد تا زمانی که امپریالیست‌های آمریکا و خائنان دست نشانده کره جنوبی شکست شرم‌آور سیاست خصمانه بی‌فایده خود در قبال کره شمالی را با ناامیدی اعتراف کنند و از سیاست خود دست بکشند».

ICBM سوخت جامد یکی از سیستم‌های تسلیحاتی با فناوری پیشرفته است که کره شمالی متعهد به توسعه آن به همراه یک ماهواره جاسوسی نظامی و یک زیردریایی هسته‌ای است. شناسایی موشک‌های سوخت جامد قبل از پرتاب سخت‌تر از موشک‌های پیشران مایع است که به آمادگی‌های پیش از پرتاب بیشتری مانند تزریق سوخت نیاز دارند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما