plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵
کد مطلب : ۳۳۴۹۰

وزارت دفاع روسیه: گروه واگنر بیش از 2000 واحد تجهیزات نظامی را به ارتش روسیه تحویل داده است

سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که گروه واگنر بیش از 2000 واحد تجهیزات نظامی از جمله صدها سلاح سنگین را به نیروهای مسلح روسیه تحویل داده است.
وزارت دفاع روسیه: گروه واگنر بیش از 2000 واحد تجهیزات نظامی را به ارتش روسیه تحویل داده است
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، در اطلاعیه منتشره آمده است: بیش از 2000 قطعه تجهیزات و سلاح از جمله صدها واحد سلاح سنگین: تانک های T-90، T-80، T-72B3، سیستم های موشکی پرتاب چندگانه گراد و اوراگان، موشک های ضد هوایی پانتسیر و سامانه های توپخانه خودکششی گوزودیکا، آکاتسیا،گیاسینت و تولپان، هویتزرها و اسلحه ضد تانک، سیستم های خمپاره دار، ماشین های چندمنظوره زرهی: نفربرهای زرهی، تجهیزات خودرو و سلاح‌های سبک تحویل داده شده است.

پیشتر سخنگوی کرملین اعلام کرد که دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، با پریگوژین در روز 29 ژوئن در کرملین برگزار شد.

وی اظهار داشت: ولادیمیر پوتین در 29 ژوئن در کرملین به مدت تقریباً سه ساعت با پریگوژین و فرماندهان واگنر دیدار کرد. در این دیدار 35 نفر در حضور داشتند.

ولادیمیر پوتین در دیدار با پریگوژین و فرماندهان واگنر، ارزیابی خود از رویدادهای 24 ژوئن را ارائه کرد و همچنین به توضیحات فرماندهان گوش داد و گزینه هایی را برای استخدام و استفاده رزمی به آنها پیشنهاد کرد.

پسکوف گفت: فرماندهان واگنر روایت خود را از وقایع به پوتین ارائه کردند و تأکید کردند که آنها حامیان سرسخت و سربازان رئیس جمهور روسیه هستند.

گروه واگنر یا ارتش خصوصی واگنر یک گروه شبه نظامی یا شرکت نظامی خصوصی با وابستگی غیر مستقیم به ارتش روسیه بوده است که به گفته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه مخارج آن از بودجه کشور تأمین شده است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما