plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰
کد مطلب : ۳۳۴۸۳

عملیات شبانه روزی شهرک سازی صهیونیست ها در الخلیل

فعالیت ماشین آلات ساخت و ساز اشغالگران برای ساخت یک مجتمع مسکونی جدید روی ویرانه های یک کارگاه قدیمی و بازار میوه در مرکز شهر الخليل به طور شبانه روز ادامه دارد.
عملیات شبانه روزی شهرک سازی صهیونیست ها در الخلیل
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، انجمن مدافعان حقوق بشر در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که اشغالگران در تلاش هستند تا کنترل کامل اراضی الخلیل را در دست گیرند و یک کمربند مسکونی ایجاد کنند که اراضی تل ارمیده را به کریات اربع متصل می کند.

در تجمع مدافعان حقوق بشر از اینکه اشغالگران در حال اشغال الخلیل با هدف افزایش تعداد شهرک نشینان در آن هستند، به شدت انتقاد شد.

این بیانیه افزوده است: ساخت مجتمع جدید مسکونی در مرکز الخلیل، تعداد این مجتمع ها را در مرکز شهر به هشت عدد افزایش می دهد و علاوه بر ایجاد مانع برای تردد شهروندان فلسطینی، زمین ها و خانه های آنان را به ویژه در مناطق بسته شهر بیشتر در معرض تهدید قرار خواهد داد.

بولدوزرهای اشغالگران از سال 2021 برای گسترش شهرک «بیت رومانو» فعالیت می کنند. این شهرک در اراضی الخلیل واقع شده است که 40 سال پیش مصادره شد.

اشغالگران در تلاش هستند تا مجتمع های مسکونی شهرک "بیت رومانو" را گسترش دهند.

هم اکنون بیش از پنجاه مجتمع مسکونی با جمعیت حدود سی هزار شهرک نشین در الخلیل ساخته شده است.

600 شهرک نشین در شهر قدیمی الخلیل زندگی می کنند که حفاظت از آنها را 1500 سرباز بر عهده دارند.

سال 1997، توافقنامه ای بین تشکیلات خودگردان فلسطینی و اشغالگران در مورد استقرار جزئی ارتش اسرائیل در الخلیل امضا شد که شهر را به دو بخش تقسیم کرد؛ منطقه H1 که کنترل آن به تشکیلات خودگردان واگذار شد و منطقه H2 از جمله شهرک قدیمی که تحت کنترل ارتش اسرائیل باقی ماند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما