plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
کد مطلب : ۳۳۴۶۱

انتقاد ایران از بیانیه روسیه و کشورهای عربی درباره جزایر سه‌گانه

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه مطالب مندرج در بیانیه مشترک روسیه و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در مسکو، در خصوص جزایر سه گانه ایرانی را مردود دانست.
انتقاد ایران از بیانیه روسیه و کشورهای عربی درباره جزایر سه‌گانه
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه مطالب مندرج در بیانیه مشترک کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و روسیه در خصوص جزایر سه گانه ایرانی را مردود دانست و اظهار داشت: این جزایر تعلق ابدی به ایران داشته و صدور اینگونه بیانیه‌ها با روابط دوستانه ایران و همسایگان مغایرت دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر استمرار سیاست حسن همسایگی و احترام متقابل، توسعه و ثبات منطقه را مسئولیت جمعی کشورهای منطقه می‌داند. گفتنی است؛ در بیانیه پایانی ششمین نشست مشترک وزرای امور خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و روسیه از تلاش‌های امارات برای ایجاد راه حل مسالمت‌آمیز برای مساله جزایر سه گانه تنب کوچک، تنب بزرگ و ابوموسی از طریق گفت‌وگوهای دوجانبه و یا دادگاه عدل بین‌المللی بر اساس قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل حمایت شده است.

مسکو روز دوشنبه 19 تیرماه میزبان نشست وزیران خارجه کشورهای همکاری خلیج فارس و روسیه تحت عنوان گفت‌وگوی راهبری بین مسکو و این کشورها بود و منجر به صدور بیانیه مشترک روسیه و شورای همکاری خلیج فارس شد که ایران این بیانیه ضد ایرانی را مردود دانست.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما