plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷
کد مطلب : ۳۳۴۳۹

مدودف تهدید کرد؛ احتمال حمله روسیه به نیروگاه‌های هسته‌ای اوکراین و شرق اروپا

معاون شورای امنیت ملی روسیه هشدار داد اگر تلاش برای حمله به نیروگاه اتمی اسمولینسک روسیه با موشک‌های ناتو تایید شود، روسیه حمله همزمان به 3 نیروگاه هسته‌ای در اوکراین و تاسیسات هسته‌ای در شرق اروپا را مدنظر قرار خواهد داد.
مدودف تهدید کرد؛ احتمال حمله روسیه به نیروگاه‌های هسته‌ای اوکراین و شرق اروپا
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، «دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت ملی روسیه بامداد دوشنبه گفت اگر اطلاعات، تلاش برای حمله به نیروگاه اتمی اسمولینسک روسیه با موشک‌های ناتو را تایید کند، روسیه باید سناریوی حمله همزمان به سه نیروگاه هسته‌ای در اوکراین و تاسیسات هسته‌ای در شرق اروپا را در نظر بگیرد.

وی که این سخنان را طی پیامی در صفحه خود در شبکه اجتماعی تلگرام مطرح می‌کرد، گفت: «اگر اطلاعات، تلاش برای حمله به نیروگاه اتمی اسمولینسک با موشک‌های ناتو را تایید کند، ضروری خواهد بود تا سناریویی در نظر گرفته شود که طی آن به نیروگاه هسته‌ای در جنوب اوکراین، نیروگاه هسته‌ای ریونی و نیروگاه هسته‌ای خمیلنیتسکی و همچنین تاسیسات هسته‌ای شرق اروپا، حمله شود».

گفتنی است؛ تهاجم ارتش روسیه به خاک اوکراین با نام "عملیات ویژه نظامی" در تاریخ پنجم اسفند ماه سال ۱۴۰۰ با فرمان پوتین با ادعای پاسخ به تلاش‌های اوکراین برای عضویت در ناتو و حملات این کشور به روس‌تباران ساکن شرق اوکراین آغاز شد.

دولت اوکراین همراه با ارتش  و مردم در 500 روز گذشته با حمایت همه جانبه غرب تأکید دارند که سرانجام با مقاومت همه جانبه، به اشغالگری ارتش روسیه پایان خواهند داد. 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما