plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹
کد مطلب : ۳۳۴۱۸

وزیر خزانه‌داری آمریکا خواستار «رقابتی سالم» میان چین و آمریکا شد

وزیر خزانه‌داری آمریکا که برای یک سفر کاری در پکن حضور دارد، امروز (شنبه) گفت که آمریکا و چین – دو اقتصاد بزرگ جهان – باید "منصفانه" رقابت کنند و برای جلوگیری از سوءبرداشت‌ها از نزدیک با یکدیگر در ارتباط باشند.
وزیر خزانه‌داری آمریکا خواستار «رقابتی سالم» میان چین و آمریکا شد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز و به نقل از خبرگزاری رویترز، جنت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا که جلسات با مقامات ارشد چینی را ادامه می‌دهد، به «هی لیفنگ» معاون نخست‌وزیر چین گفت: علی‌رغم تنش‌ها میان ایالات متحده و چین، سوابق تجارت میان این دو کشور در سال ۲۰۲۲ نشان داد که فضای کافی برای شرکت‌های ما جهت تجارت و سرمایه‌گذاری وجود دارد.

او همچنین افزود: این مسئله حائز اهمیت است که ما در کنار اختلافات، درباره موضوعات و منافع مشترک نیز گفت‌وگو و رایزنی کنیم.

وزیر خزانه‌داری آمریکا تصریح کرد: در میان اقتصاد پیچیده جهانی، یک نیاز مبرمی برای این دو اقتصاد بزرگ جهان (آمریکا و چین) وجود دارد تا از نزدیک با هم ارتباط برقرار کنند و به رایزنی و تبادل نظر درخصوص چالش‌های مختلف بپردازند. انجام چنین کاری به هر دو کشور کمک می‌کند تا چشم‌انداز اقتصادی جهان را بیشتر درک کنند و تصمیمات بهتری برای تقویت اقتصاد اتخاذ کنند. علی‌رغم تنش‌ها، داده‌های اخیر از رکورد ۶۹۰ میلیارد دلاری تجارت میان آمریکا و چین در سال گذشته میلادی خبر می‌دهند.

جنت یلن مجددا خاطرنشان کرد: واشنگتن به دنبال رویکردی نیست که همه چیز را بخواهد تصاحب کند و در روابط با چین سود اقتصادی ببرد اما می‌خواهد که یک رقابت سالم با قوانین عادلانه ایجاد شود که هر دو کشور از آن بهره‌مند شوند.

یلن تاکید کرد: ایالات متحده آمریکا به ارتباط خود در راستای دغدغه‌های مربوط به فعالیت‌های اقتصادی ادامه خواهد داد و اقدامات مشخصی را جهت محافظت از امنیت ملی‌اش اتخاذ خواهد کرد.

او در پایان از چین خواست تا اجازه ندهد که اختلافات باعث سوءبرداشت شوند؛ خصوصا آن دسته از اختلاف نظراتی که ناشی از کمبود ارتباط هستند و می‌توانند روابط اقتصادی و مالی آمریکا و چین را بدتر کنند.

وزیر خزانه‌داری آمریکا که روز پنجشنبه توسط هواپیمای دولتی آمریکا وارد پکن شد، با استقبال سرد و نه چندان پر سر و صدای یک مقام وزارت خزانه‌داری چین و سفیر آمریکا در این کشور آسیایی مواجه شد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما