plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۴
کد مطلب : ۳۳۴۰۱

خروش مسلمانان پاکستان در محکومیت توهین به قرآن در سوئد

مسلمانان پاکستان امروز پس از اقامه نماز جمعه با نمایش وحدت و یکپارچگی علیه توطئه دشمنان اسلام، در شهرهای بزرگ و کوچک علیه افزایش پدیده شوم اسلام هراسی در غرب تظاهرات کرده و یکصدا توهین به قرآن کریم در سوئد را محکوم کردند.
خروش مسلمانان پاکستان در محکومیت توهین به قرآن در سوئد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، امروز در اسلام‌آباد و شهرهای بزرگ و کوچه در تمامی ایالات پاکستان هزاران نفر از عاشقان نبی مکرم اسلام (ص) و پیروان کتاب آسمانی قرآن در محکومیت بی حرمتی های مکرر علیه مقدسات مسلمانان در جوامع غربی به ویژه سوئد دست به تظاهرات زدند.

راهپیمایی های امروز با فراخوان نخست وزیر پاکستان برگزار می شود و بنابر درخواست دولت از مردم، امروز جمعه به عنوان روز تکریم قرآن و محکومیت توهین به قرآن گرامیداشته می شود.

در اسلام‌آباد پایتخت پاکستان صدها نفر از حامیان احزاب سیاسی و گروه های مذهبی از جمله جماعت اسلامی، جمعیت علمای اسلام و مجلس وحدت مسلمین در تظاهرات علیه توهین به قرآن حضور یافته و خواستار واکنش قوی تر دولت پاکستان برای مقابله به پدیده اسلام هراسی و پاسخگو کردن دولت های غربی برای مجازات هتاکان به مقدسات اسلامی شدند.

شهباز شریف نخست وزیر پاکستان نیز امروز به مناسبت "روز ملی تکریم قرآن" با تاکید بر اهمیت حضور پرشور مردم مسلمان این کشور در تظاهرات اعتراض آمیز علیه بی حرمتی به قرآن، گفت: قرآن مقدس در قلب، ذهن و جان مسلمین جا دارد و توهین به آن به شدت به احساسات قریب به ۲ میلیارد مسلمان در جهان لطمه وارد کرده است.

وی افزود که مردم پاکستان امروز در محکومیت اقدام شنیع و دلخراش یک فرد شیطان صفت در بی حرمتی به قرآن در سوئد، در تظاهرات حضور یافته و یکصدا اعتراض و انزجار خود علیه چنین اقدامات زشت را فریاد می زنند.

در شهرهای کراچی و پیشاور هزاران نفر از معترضان علیه سوئد شعار دادند و از دولت پاکستان خواستار اخراج فوری سفیر آن کشور شدند. اعضای کانون حقوقی و وکلای پاکستان نیز امروز دست به اعتصاب شده و در اعتراض‌ به بی حرمتی به قرآن کریم، فعالیت امروز در دادگاه‌ها را تعلیق کردند.

روز گذشته نیز در جریان نشست علنی مشترک نمایندگان مجالس سنا و ملی پاکستان در قطعنامه‌ای به اتفاق آرا در محکومیت توهین به قرآن کریم تصویب و نمایندگان مردم پاکستان خطاب به دولت سوئد گفتند که تنها صدور بیانیه‌ای برای محکوم کردن کافی نیست و باید با هتاکان به شدت برخورد و مجازات شوند.ایرنا 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما