plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۶
کد مطلب : ۳۳۳۷۰
در مراسم انعقاد تفاهم نامه با استانداری اصفهان

رییس سازمان سینمایی: زیرساخت های سینمایی کشور مناسب نیست

راه‌اندازی "شورای هماهنگی سینما" در استان‌ها
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی کشور در مراسم انعقاد تفاهم نامه فعالیت‌های سینمایی بین سازمان سینمایی کشور و استانداری اصفهان، با اشاره به زیرساخت مناسب سینمایی در بسیاری از کشورها از جمله ترکیه، گفت: زیرساخت های کشور در بخش سینما مطلوب نیست.
رییس سازمان سینمایی: زیرساخت های سینمایی کشور مناسب نیست
به گزارش سرویس فرهنگ ایصال نیوز، محمد خزاعی شامگاه چهارشنبه در مراسم انعقاد تفاهم نامه فعالیت‌های سینمایی بین سازمان سینمایی کشور و استانداری اصفهان، در سالن جلسات استانداری اصفهان افزود: یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم عدالت محوری در فرهنگ است و بر این اساس در سازمان سینمایی کشور سفرهای استانی در دستور کار قرار دارد و در این راستا تفاهم‌نامه ای متعددی با استانداران امضا کرده ایم که ۴۰ درصد آن ها تحقق یافته است.

وی ادامه داد: سازمان سینمایی کشور فاقد بودجه عمرانی است و این سازمان تنها در زمینه تامین تجهیزات می‌تواند به توسعه سینماها در نقاط مختلف کشور کمک کند.

خزاعی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی "شورای هماهنگی سینما" در اُستان‌ها یکی از اهداف سازمان سینمایی کشور است که همه مجموعه‌های مرتبط در آن مشارکت داشته باشد و این شورا با برنامه ریزی می‌تواند از هدررفت بودجه‌های سینمایی جلوگیری و مشکلات سینمایی استان ها را تا حدودی برطرف و برنامه جامع و کاملی برای امور سینمایی استان ها تدوین کند.

وی اظهار داشت: به‌دنبال راه اندازی "شورای هماهنگی سینما" در اصفهان هستیم و همچنین تامین مسکن برای هنرمندان سینمایی در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: متاسفانه کشورمان در زمینه زیرساخت‌های سینمایی وضعیت مطلوبی ندارد و کشور ترکیه که تولیدات چندانی در حوزه سینما ندارد و تنها در زمینه سریال سازی فعال است در حدود سه هزار سینما و کشور روسیه افزون بر ۶ هزار سینما دارد و عربستان در حال حاضر دارای ۵۰۰ سینما است و سال آینده تعداد سینماهای این کشور به یک هزار سینما افزایش پیدا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: سازمان سینمایی کشور به‌دنبال تمرکز زدایی است و در حوزه بازیگر پروری و کادرسازی بدنبال گسترش دفاتر انجمن‌های سینمای جوان در شهرهای فاقد این دفاتر است.

خزایی یادآور شد: سازمان سینمایی کشور در راستای تمرکز زدایی ۵۰درصد هزینه های برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای را پرداخت می کند.

وی یاد آور شد: اصفهان با وجود داشتن هنرمندان شاخص در حوزه سینما، بجز یک جشنواره فیلم کودک و نوجوان یک جشنواره سینمایی بین المللی مختص به خود ندارد تا از آن طریق نشانه‌های تمدنی خود را منعکس کند و سازمان سینمایی کشور آمادگی واگذاری جشنواره حوا به اصفهان در سال آینده را دارد.

در انتهای این نشست تفاهم نامه فعالیت های سینمایی با رویکردهای ملی و استانی، برگزاری جشنواره موضوعی فیلم در اصفهان توسط سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان و محمد خزائی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی کشور منعقد شد.

 دیدار رئیس سازمان سینمایی کشور با سینماگران اصفهان+فیلم اصفهان-ایرنا-
همچنین معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی کشور، شامگاه چهارشنبه با سینماگران اصفهانی دیدار صمیمانه ای داشت.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما