plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
کد مطلب : ۳۳۳۴۱

نماینده اسبق آمریکا در امور ایران به دولت بایدن پیوست

در اقدامی کم سابقه، «الیوت آبرامز» نماینده دولت ترامپ در امور ایران توسط رئیس جمهور کنونی این کشور به عضویت کمیسیون مشورتی دیپلماسی عمومی آمریکا در آمد. وی مدافع سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران بوده است.
نماینده اسبق آمریکا در امور ایران به دولت بایدن پیوست
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه (بامداد سه شنبه) از انتصاب الیوت آبرامز به عنوان عضو کمیسیون مشورتی دیپلماسی عمومی آمریکا خبر داد.

آبرامز هفته پیش چند مطلب در انتقاد از سیاست دولت بایدن در قبال فلسطین و رژیم صهیونیستی نوشته بود.

الیوت آبرامز همچنین یکی از اعضای دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا بوده است.

وی در دوره‌ای، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران بوده است. وی همچنین مدتی نماینده ویژه واشنگتن در امور ونزوئلا بود.

آبرامز در دولت ترامپ سیاست فشار حداکثری دولت آمریکا علیه ایران را به پیش می‌برد.

ترامپ که به صورت غیرقانونی از برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به برجام خارج شده بود، مدعی بود که با تحت فشار قرار دادن تهران، توافقی که به زعم آمریکا بهتر خواهد بود، حاصل خواهد کرد.

خروج آمریکا از برجام در حالی بود که ایران به تمامی تعهدات خود تحت این توافق بین‌المللی پایبند بوده و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز چند بار پایبندی ایران به این توافق را تایید کرده بود این در حالی بود که ایران همچنان از مزایای کامل این توافق بین‌المللی که به تایید شورای امنیت سازمان ملل رسیده بود، محروم مانده بود.

پس از خروج آمریکا از برجام، ایران تا چند ماه همچنان به طور کامل به این توافق پایبند مانده بود و منتظر وعده‌هایی ماند که کشورهای اروپایی به ایران درباره جبران خروج آمریکا از برجام داده بودند. اما کشورهای اروپایی نیز با بدعهدی، هیچ اقدامی برای انتفاع ایران از مزایای برجام انجام ندادند و سرانجام ایران طی چند گام، تعدادی از تعهدات خود بر اساس برجام را کاهش داد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما