plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۷
کد مطلب : ۳۳۳۳۵

اردوغان: سوزاندن قرآن به نام آزادی مفهومی ندارد

رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت همانطور که آتش زدن کلیسا، کنیسه یا معابد سایرعقاید آزادی نیست، سوزاندن قرآن به نام آزادی نیز مفهومی ندارد.
اردوغان: سوزاندن قرآن به نام آزادی مفهومی ندارد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی پس از پایان نشست کابینه در مجتمع ریاست جمهوری در آنکارا با اشاره به جرایم ناشی از نفرت تحت حمایت پلیس گفت: حمله به اماکن مقدس مردم در هیچ کشور متمدنی در جهان را نمی‌توان به عنوان آزادی اندیشه توصیف کرد. همانطور که آتش زدن کلیسا، کنیسه یا معابد سایرعقاید آزادی نیست، سوزاندن قرآن به نام آزادی نیز مفهومی ندارد.

اردوغان درباره سوزاندن قرآن در سوئد تصریح کرد: وقتی صحبت از امنیت خودشان می‌شود، قانون نمی‌شناسند اما وقتی نوبت اماکن مقدس مسلمانان می‌رسد، به یاد آزادی بیان می‌افتند.

وی با بیان اینکه همه جهان می‌داند و باید بداند که ترکیه نه در برابر سیاست تهدید و تحریک و نه در برابر ارعاب و ترس تسلیم نخواهد شد گفت: همه باید بپذیرند که با تامین فضا برای تروریست‌ها و اختصاص دادن میادین شهر به آنها نمی‌توان دوستی ترکیه را به دست آورد.

اردوغان با اشاره به اینکه اهمیت تلاش‌های صلح‌سازی که تحت رهبری ترکیه انجام می‌شود، روز به روز بهتر درک می‌شود، ادامه داد: جنگ روسیه و اوکراین که به بن بست رسیده است، بدیهی ترین و متاسفانه دردناک ترین نمونه آن است. روند استانبول فرصتی تاریخی برای پایان دادن به این جنگ وحشیانه بود.

اردوغان گفت: کشور ما با نگرش متعادل، عادلانه و اطمینان بخش خود نقش تعیین کننده‌ای در حل بحران‌ها ایفا می‌کند.

وی در خصوص اعتراضات در فرانسه گفت: امیدواریم که حوادث نگران کننده اخیر هر چه زودتر و قبل از تشدید مارپیچ خشونت‌ها پایان یابد.

وی تاکید کرد: ما همچنین نگران هستیم که این حوادث منجر به موج جدیدی از فشار، ارعاب و تهدید علیه مهاجران و مسلمانان شود. خشونت زاییده خشونت و آغازگر حوادث امروز است. اکنون نیز مانند تمام طول تاریخ آنکه باد می‌کارد، طوفان درو خواهد کرد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما