plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
کد مطلب : ۳۳۲۸۵

اتحادیه اروپا هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را محکوم کرد

اتحادیه اروپا در بیانیه ای هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد را محکوم کرد.
اتحادیه اروپا هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را محکوم کرد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، اتحادیه اروپا که مقر آن در بروکسل پایتخت بلژیک قرار دارد، امروز (شنبه) با صدور بیانیه ای ، هتک حرمت به قرآن کریم را اقدامی خفت بار و تحریک آمیز خواند و آنرا محکوم کرد.

در بیانیه‌ای که در وبسایت این نهاد منتشر شده، اتحادیه اروپا را رد و اعلام کرده «این اقدام به هیچ وجه انعکاس‌دهنده نظرات اتحادیه اروپا نیست.»

در بخش دیگری از این بیانیه سوزاندن قرآن یا هر کتاب مقدس دیگری، توهین آمیز، بی احترامی و اقدامی تحریک آمیز عنوان شده و آمده است که تظاهرات نژادپرستی، بیگانه هراسی و عدم تحمل مرتبط با آن جایی در اروپا ندارد.

اتحادیه اروپا با ابراز تاسف از اینکه این اقدام شنیع هم زمان با عید قربان صورت گرفته است، تصریح کرد که به دفاع از آزادی مذهب، عقیده و آزادی بیان در خارج و داخل از این بلوک، ادامه می‌دهد. «اکنون زمان آن است که برای درک و احترام متقابل و جلوگیری از تشدید بیشتر در کنار هم باشیم.»

آتش زدن نسخه ای از قرآن کریم به دست یک افراطی عراقی-سوئدی به نام «اسلون مومیکا» نزدیک مسجدی در استکهلم پایتخت سوئد با محکومیت گسترده از سوی محافل عربی، اسلامی و بین المللی روبرو شده و موجی از خشم و تنفر را نسبت به این اقدام برانگیخته است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما