plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۹ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۶
کد مطلب : ۳۳۲۷۷

فریماه فرجامی هنرمند سینما و تئاتر درگذشت

فریماه فرجامی شامگاه جمعه پس از طی یک دوره بیماری منجر به کما، در ۷۱ سالگی درگذشت. بازی در نقش ماه منیر در فیلم «مادر» و نقش فروغ الزمان در فیلم «پرده آخر» از نقش‌آفرینی‌های درخشان و ماندگار او بود
فریماه فرجامی هنرمند سینما و تئاتر درگذشت
به گزارش سرویس فرهنگ ایصال نیوز، فریماه فرجامی متولد سال ۱۳۳۱ از چهره‌های مشهور سینمای ایران در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ بود که از سال‌ها قبل از بازیگری دور شده بود و آخرین حضورش روی پرده سینما به نقشی در فیلم «لامینور» داریوش مهرجویی در سال ۱۳۹۸ برمی‌گشت.

فریماه فرجامی حدود ۲ ماه قبل دچار سکته مغزی شد و پس از بهبود نسبی درمان را تحت نظر پزشک در منزل ادامه داد اما مدتی قبل دوباره براثر سکته راهی یکی از  بیمارستان های تهران شد و از پنج روز قبل در حالت بیهوشی و کما به سر می‌برد که شامگاه جمعه خبر درگذشت این بانوی هنرمند اعلام شد.

در پی درگذشت تاسف برانگیز بانوی هنرمند فریماه فرجامی، انجمن بازیگران سینمای ایران پیام تسلیتی به شرح زیر صادر نمود:

«بازگشت همه به سوی اوست

بانوی باوقار و هنرمند سینما و تئاتر کشورمان سرکار خانم فریما فرجامی پس از تحمل دوران سخت و طولانی بیماری چشم فرو بست و به آرامش جاودان پیوست.

شورای مرکزی انجمن صنفی بازیگران سینما، در کمال تاسف و تاثر در گذشت این بازیگر توانا و ارزشمند را از صمیم قلب به خانواده محترم ایشان و همکاران عزیز تسلیت عرض می‌نماید.

همچنین به اطلاع می‌رساند مراسم تشییع این هنرمند گرامی متعاقبا به اطلاع خواهد رسید.

فریماه فرجامی در سال ۱۳۵۶ از دانشگاه دانشکدهٔ هنرهای دراماتیک دانش‌آموخته کارشناسی شد و از سال ۱۳۵۵ با گویندگی نمایش‌های رادیویی و بازی در نمایش تلویزیونی آدمک مومی فعالیت هنری خود را آغاز کرد.

لاله در خط قرمز (مسعود کیمیایی)، سوسن مکاشی در تیغ و ابریشم (مسعود کیمیایی)، مونس در سرب (مسعود کیمیایی) که برایش جایزه دیپلم افتخار هفتمین جشنواره فیلم فجر را به ارمغان آورد، ماه منیر در مادر (علی حاتمی)، فروغ الزمان در پرده آخر (واروژ کریم مسیحی) که برایش برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شد و آفاق در نرگس (رخشان بنی اعتماد) از نقش‌آفرینی‌های درخشان او بودند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما