plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶
کد مطلب : ۳۳۲۷۴

شکایت 4 کشور از ایران نزد دیوان بین‌المللی دادگستری

دولت اوکراین در ادامه نقش محول‌شده به این کشور برای پیشبرد جنگ ترکیبی علیه ایران با همراهی سه کشور دیگر از دولت ایران نزد دیوان بین‌المللی دادگستری بابت پرونده سرنگونی هواپیمای اوکراینی شکایت کرده است.
شکایت 4 کشور از ایران نزد دیوان بین‌المللی دادگستری
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، کشورهای اوکراین، سوئد، کانادا و انگلیس در ادامه جنگ ترکیبی علیه ایران روز پنجشنبه از ایران بابت آنچه «سرنگونی پرواز شماره PS752 خوانده شده شکایت کرده‌اند.

این 4 کشور که خودشان را «گروه واکنش و هماهنگی بین‌المللی برای قربانیان PS752» معرفی کرده‌اند در بیانیه‌ای مشترک اعلام کرده‌اند نتوانسته‌اند با ایران به توافق برسند.

در این بیانیه آمده است: «بر همین اساس، گروه هماهنگی تصمیم گرفته با ارجاع این مناقشه به دیوان بین‌المللی دادگستری در هر زمانی که عملی باشد اطمینان حاصل کند ایران بابت سرنگونی غیرقانونی پرواز شماره 752 هواپیمای اوکراین اینترنشنال پاسخگو خواهد شد.»

گفتنی است، واقعه تلخ سقوط پرواز شماره پی اس ۷۵۲ به مقصد اوکراین در حوالی تهران در تاریخ ۱۸ دی ماه ۱۳۹۸ روی داد. ایران رسما اعلام کرد که پرواز شماره ۷۵۲ با شلیک اشتباه موشک سرنگون شده است. مسافران این هواپیما شهروندان ایران، کانادا، اوکراین، سوئد، افغانستان، انگلیس و آلمان بودند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما