plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۸
کد مطلب : ۳۳۲۶۴

واکنش چین به بازدید هیات آمریکایی از تایوان

سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد: پکن کاملا با هرگونه رابطه بین بخش های مختلف اجرایی، قانونگذاری و قضایی آمریکا با تایوان مخالف است.
واکنش چین به بازدید هیات آمریکایی از تایوان
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز و به نقل از خبرگزاری تاس، «مائو نینگ» تصریح کرد: فقط یک چین در دنیا وجود دارد و تایوان بخش جدایی ناپذیر آن است.

این مقام چینی افزود: همه بخش های اجرایی، قانونگذاری و قضایی آمریکا باید از سیاست خارجی کاخ سفید درباره «چین واحد» حمایت کنند.

«نینگ» از مقامات آمریکایی خواست تا سیاست اصولی چین واحد را دنبال کنند و از ارسال سیگنال غلط به نیروهای حامی استقلال تایوان خودداری کنند.

روز سه شنبه، آژانس سیاست خارجی تایوان از حضور بزرگترین هیات مجلس نمایندگان آمریکا در این جزیره خبر داد.

این هیات روز چهارشنبه با «سای اینگ ون» رئیس این منطقه دیدار کرد. «ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، دیدار هیات نمایندگان مجلس این کشور از تایوان را نشان دهنده تغییر سیاست واشنگتن در قبال چین واحد ندانست.

آمریکا از سال ۱۹۷۹، ضمن به رسمیت شناختن سیاست چین واحد که شامل تایوان نیز می شود با این منطقه جدایی طلب نیز رابطه داشته و از آن حمایت تسلیحاتی می کند.

مائو نیگ در بخش دیگری از سخنان امروز خود رفتار غیرانسانی آمریکا با زندانیان گوانتانامو را صرفا یک نمونه کوچک از موارد نقض حقوق بشر توسط این کشور دانست و تاکید کرد که واشنگتن باید مجدانه در مورد جنایات مرتکب شده خود فکر کرده و عذرخواهی کند و عاملان صدور مجوز شکنجه و مجریان آن را مطابق قانون پاسخگو کند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما