plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰
کد مطلب : ۳۳۲۳۲

لوکاشنکو: در صورت فروپاشی روسیه همه از بین می‌روند

رئیس جمهور بلاروس هشدار داد که در صورت فروپاشی روسیه، بلاروس "زیر آوار خواهد ماند" و همه "از بین خواهند رفت". وی در باره انتقال یوگنی پریگوژین به بلاروس گفت: از فرمانده واگنر می‌خواهیم تجربیات نظامی‌اش را در اختیار ما نیز قرار دهد.
لوکاشنکو: در صورت فروپاشی روسیه همه از بین می‌روند
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس در مراسم اهدای حمایل به نظامیان کشورش گفت که زندگی آرام نتیجه کار روزمره است که همیشه قابل مشاهده نیست، اما نیازمند تلاش های فوق العاده است. این کار همیشه قابل مشاهده نیست، اما نیازمند تلاش های عظیم است، گاهی اوقات این کار پرخطر است. الکساندر لوکاشنکو تاکید کرد که بلاروس مستقل و تمام جهان اکنون دوره بسیار دشواری را پشت سر می گذارند.

او گفت: "تهدید یک درگیری جهانی جدید هرگز به اندازه امروز واقعی نبوده است." آنها یک بار دیگر تلاش می کنند کشور ما، کل منطقه ما را بی ثبات کنند تا مردم را سردرگم کنند. آنها تمام تلاش خود را بکار می گیرند تا قایق را تکان دهند و قوانین خود را تحمیل کنند و نظم خود را برقرار کنند که دیگر کشورها و مردم ما در آن نباشند. و بیایید صریح باشیم، ما گاهی اوقات بازی می‌خوریم. همانطور که گفتم، انقلاب های رنگی بی دلیل رخ نمی‌دهند.

رئیس جمهور بلاروس قبل از پیشنهاد تبعید یوگنی پریگوژین مسئول میانجیگری در خروج واگنر بوده است. او گقت: پس از وقوع این رویدادها، "همه دستورات را برای رساندن ارتش به آمادگی کامل رزمی" دادم و همه نیروها از جمله پلیس در "آماده باش کامل" قرار گرفتند.

رئیس جمهور بلاروس در باره «عواقب فاجعه‌بار فروپاشی روسیه» هشدار داد و گفت که در چنین صورتی، غرب فورا در صدد بهره‌برداری از آشوب داخلی آن کشور برخواهد آمد.

او گفت: پنهان نمی‌کنم، تماشای وقایعی که در جنوب روسیه رخ داد دردناک بود. نه تنها من. بسیاری از شهروندان ما غمگین شدند زیرا ما یک ریشه داریم. به همه این دلایل، مینسک موضعی را اتخاذ کرد و به گروه واگنر پیشنهاد داد. تهدید یک درگیری جدید جهانی هرگز به اندازه امروز نزدیک نبوده است.

او در این مورد که آیا پریگوژین در بلاروس است و اینکه آیا نفرات واگنر در این کشور در امنیت خواهند بود یا نه اظهار نظری نکرد. اما گفت از فرمانده واگنر می‌خواهیم تجربیات نظامی‌اش را در اختیار ما نیز قرار دهد.

وی افزود: مایلم چند کلامی درباره اتفاقات پیش‌آمده در روسیه و موضع خودمان درباره تصمیمی که گرفتیم صحبت کنم. چنین چیزی به خصوص به دلیل نیش‌وکنایه‌های اخیر رسانه‌ها مسئله مهمی است. همچنین اپوزیسیون‌های ما که در تبعیدی خود خوانده هستند، هیاهو و جنجالی به راه انداختند. آن‌ها شروع به انتشار اخبار غلط کردند. آن‌ها سخت تلاش کردند تا نتایج برخی از کارهایشان را به روسای خود اطلاع دهند. آن‌ها همچنین از آمادگی خود برای اجرای سناریوهایشان درباره یک شورش مسلحانه خبر دادند. حتی چنین مواردی وجود داشته است. جنگجویان به اصطلاح هنگ کالینوفسکی عقل خود را از دست داده‌اند . آنها برای جنگ به جبهه اعزام شده بودند. آنها شایعاتی مبنی بر "انقلاب قریب الوقوع" در بلاروس شنیدند و می خواستند با عجله به اینجا برگردند، اما توسط واحدهای ضد عقب نشینی متوقف شدند. لوکاشنکو می گوید که کشورهای همسایه حملات عمدی به بلاروس انجام می دهند.

او همچنین نگرانی های خود را در مورد "موج جدید گسترش ناتو و افزایش بی سابقه" کشورهای عضو این ائتلاف در نزدیکی مرز بلاروس به بیان داشت و گفت: تقریباً هر روز مقامات خدمات مرزی اقدامات تحریک آمیز را از کشورهای همسایه در مرزهای دولتی ثبت می کنند، حملات عمدی هواپیماهای بدون سرنشین به خاک بلاروس. اوکراین سمت مرز خود را تا حدی "تقویت" کرده است آنها منطقه را مین گذاری کرده و "مقدار عظیمی از استحکامات" را در محل قرار داده‌اند.

وی افزود: نسل ما مورد آزمایش و سنجش قرار گرفته است. ما ماموریتی داریم تا از صلحی که توسط میلیون‌ها قهرمان، والدین‌مان و اجدادمان به دست آمده، محافظت کنیم. چنین چیزی فقط یک معنی دارد؛ ما باید بتوانیم با تهدیدات علیه سرزمین‌ خود مبارزه کنیم. همانطور که می‌بینید، تاریخ تکرار می‌شود. هنگامی که صحبت از قدرت می‌شود، آخرین چیزی که من به آن می‌اندیشم توانایی‌های فنی است که ما آنها را داریم.

لوکاشنکو با اشاره به اتحاد و همبستگی به وطن که آن را امری مهم خواند، گفت: میهن ما از برست تا ولادیوستوک متعلق به سرزمین آزادی و مردمان ما است. تاریخ نشان داده که بلاروسی‌ها می‌دانند چگونه از سرزمین‌شان دفاع کنند. ما قادر بوده و همچنان خواهیم توانست در برابر هر گونه چالشی ایستادگی کنیم.

او گفت که تنش های طولانی مدت بین ارتش مسکو و گروه مزدور واگنر، که شورش را در روسیه به راه انداختند، سوء مدیریت شده است. ما موقعیت را از دست دادیم و بعد فکر کردیم که خود به خود حل می شود، اما حل نشد... از من قهرمان نسازید، هیچ قهرمانی در این پرونده وجود ندارد.

رئیس‌جمهور بلاروس تصریح کرد: غرب تلاش می‌کند ما را درباره برنامه‌ها و نیت‌هایشان گمراه کنند. متاسفانه در حال حاضر تلاش‌های ما برای حل‌وفصل مشکلات از طریق مذاکرات صلح‌آمیز، "تقلید دیپلماتیک" خوانده می‌شوند. قیمت این "تقلید" جان صدها هزار نفر انسان است. ما امروز صراحتا شاهد دور جدیدی از گسترش بی‌سابقه ناتو در منطقه از جمله محدوده مرز خودمان هستیم. ما شاهد دور بی‌پایانی از اجبار هستیم.

به گفته وی، تقریباً هر روز سرویس مرزی انواع تحریکات را در مرزهای دولتی از کشورهای همسایه گزارش می دهد: از پرتاب اجساد تا حملات عمدی هواپیماهای بدون سرنشین به خاک بلاروس. همزمان، ساخت دیوارها و موانع در مرز، نصب تجهیزات استحکامات و استخراج معادن از سمت اوکراین ادامه دارد.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما