plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹
کد مطلب : ۳۳۱۹۱

تشدید درگیری‌ها در پایتخت سودان و دارفور

درگیری‌ها در سودان پس از شکست مذاکرات صلح تشدید شده است.
تشدید درگیری‌ها در پایتخت سودان و دارفور
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز و به نقل از رویترز، شاهدان گفتند درگیری‌ها، آتش توپخانه و حملات هوایی روز یکشنبه در پایتخت سودان افزایش یافت، این در حالی است که جنگ بین گروه‌های نظامی رقیب که 2.5 میلیون نفر را آواره کرده و یک بحران انسانی کم‌سابقه را ایجاد کرده است، شده، وارد هفته یازدهم خود شده است.

شاهدان همچنین از افزایش شدید خشونت در روزهای اخیر در نیالا، بزرگترین شهر منطقه دارفور خبر دادند. سازمان ملل نیز روز شنبه درباره هدف قرار گرفتن قومی و کشتار مردم در دارفور هشدار داد.

خارطوم، پایتخت، و ال جنینا از جنگی که در 15 آوریل بین ارتش سودان و نیروهای شبه نظامی واکنش سریع در گرفت، شدیدترین آسیب را متحمل شده اند اگرچه هفته گذشته تنش‌ها و درگیری‌ها در سایر بخش‌های دارفور و مناطق جنوبی سودان نیز تشدید شد.

از زمان شکست مجموعه‌ای از توافق‌های آتش‌بس در مذاکرات به رهبری ایالات متحده و عربستان سعودی در جده، درگیری‌ها تشدید شده است. این مذاکرات هفته گذشته به تعویق افتاد.

ساکنان سه شهر که پایتخت گسترده‌تر را تشکیل می‌دهند - خارطوم، بحری و عمران - از درگیری شدید از عصر شنبه خبر دادند که تا صبح یکشنبه ادامه داشت.

ارتش به رهبری عبدالفتاح البرهان از حملات هوایی و توپخانه سنگین برای بیرون راندن نیروهای واکنش سریع به رهبری محمد حمدان دگلو از محله‌های پایتخت استفاده می‌کند.

محمد السامانی، شهروند 47 ساله در تماس تلفنی با رویترز گفت: «از صبح زود در شمال منطقه ام‌درمان، حملات هوایی و بمباران توپخانه و آتش ضد هوایی داشته ایم. مذاکرات جده کجاست؟ چرا دنیا ما را رها کرد که در جنگ برهان و دگلو تنها بمیریم؟»العا لم 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما