plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۰
کد مطلب : ۳۳۱۲۶
در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان

زینلیان: دستگاه‌های مقصرِ تاخیر در تکمیل رینگ ترافیکی اصفهان به مرجع قضایی معرفی می‌شوند

اجرای طرح سرویس کارمندان در شهر اصفهان
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه مقرر شد نقاط حادثه‌خیز شهر اصفهان به صورت ویژه بررسی شود، تصریح کرد: ضمن موافقت با منع تردد کامیون‌ها در شهر اصفهان؛ ترک فعل دستگاههایی که در راستای احداث رینگ چهارم تعلل داشته‌اند اعلام و در این زمینه اقدام حقوقی انجام شود.
زینلیان: دستگاه‌های مقصرِ تاخیر در تکمیل رینگ ترافیکی اصفهان به مرجع قضایی معرفی می‌شوند
به گزارش سرویس استان اصفهان ایصال نیوز از استانداری اصفهان، مهران زینلیان روز چهارشنبه در سومین جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان در سال جاری، افزود: رینگ چهارم ترافیکی شهر اصفهان بعنوان یکی از پروژه های اساسی استان به منظور کاهش آلایندگی محیط زیست و روان سازی حمل و نقل در هسته های مرکزی اصفهان و هدایت ترافیک های حاشیه ای مجموعه شهری اصفهان در حال احداث است.

وی با اشاره به ارائه گزارش پلیس راهور در باره دلایل افزایش آمار تلفات ناشی از تصادفات در شهر اصفهان اظهار داشت: تلفات ناشی از تصادفات در شهر اصفهان در نوروز و فروردین ماه ۱۴۰۲ کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته اما در اردیبهشت ماه و خرداد ماه ۱۴۰۲ تلفات ناشی از تصادفات افزایش یافته است.

وی ادامه داد: پلیس راهور استان، عواملی مانند ورود کامیون‌ها به شهر و عدم ارسال به موقع پیامک هشدار توسط سامانه‌های هوشمند پلیس در مرکز را در افزایش تلفات ناشی از تصادفات مؤثر می‌داند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان افزود: در این راستا مقرر شد نقاط حادثه‌خیز شهر اصفهان به صورت ویژه بررسی شود و ضمن موافقت با منع تردد کامیون‌ها در شهر اصفهان، ترک فعل دستگاههایی که در راستای احداث رینگ چهارم تعلل داشته‌اند اعلام و در این زمینه اقدام حقوقی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین طرح ترافیک زوج و فرد به ساماندهی ترافیک شهر اصفهان در منطقه مرکزی کمک می‌کند اما این طرح با اشکالاتی همراه است.

زینلیان بیان کرد: بر اساس تجربیات موجود در تهران و کشورهای دیگر، مقرر شد که طرح ترافیک زوج و فرد در شهر اصفهان بازنگری، اصلاح و تکمیل شود و شهرداری اصفهان در این زمینه اطلاعات، مقدمات و زیرساخت‌های مورد نیاز برای طرح کلان ترافیک شهر اصفهان را فراهم و به شورای هماهنگی ترافیک استان ارائه کند.

وی با اشاره به طرح سرویس کارمندان در شهر اصفهان، گفت: طرح استفاده کارکنان دولت و نیروهای بخش خصوصی از اتوبوس و مینی‌بوس به صورت ویژه و سرویس نیز در جلسه مطرح و مصوب شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان افزود: این طرح از هفته آینده در شهر اصفهان اجرایی می شود و بر اساس درخواست افراد با اتوبوس و مینی‌بوس در کلیه مناطق شهر تردد خواهند کرد.

زینلیان ادامه داد: رینگ ترافیکی یا حلقه حفاظتی شهر اصفهان، مجموعه‌ای از بزرگراه‌ها و تقاطع‌های غیرهم‌سطح بوده است که از تقاطع غیر هم‌سطح شهید سردار سلیمانی شروع شده و به سمت شمال اصفهان امتداد می‌یابد، سپس با گذر از بزرگراه شهید اردستانی (تقاطع غیر همسطح آفتاب) خیابان آیت‌الله غفاری و خیابان بعثت به شمال ورزشگاه نقش جهان و به بزرگراه معلم می‌رسد. پس از عبور از میدان استقلال، به خیابان آتشگاه رسیده و به سمت جنوب اصفهان حرکت می‌کند. سپس با گذر از اراضی درچه و اتوبان ذوب‌آهن، از شهر ابریشم عبور کرده، در کیلومتر ۵۵ گذر جنوب و جنوب غربی به سپاهان‌شهر می‌رسد. در ادامه با عبور از اراضی سیتی‌سنتر در کیلومتر ۶۳ کمربندی جنوب شرق و شرق اصفهان از جوار مرکز همایش‌های بین‌المللی، سایت جدید نمایشگاه بین‌المللی، شهر رویاها و میدان مرکزی میوه و تره‌بار گذشته و در محل پروژه شهید سلیمانی یک حلقه کامل ترافیکی را تشکیل می‌دهد.

شهر اصفهان ۱۸ اتوبان و بزرگراه درون شهری به طول ۶۲ کیلومتر دارد.

             
سومین جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان در سال‌جاری دیروز چهارشنبه با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان و به طور ویژه در زمینه مسائل حمل و نقل ترافیک شهر اصفهان برگزار شد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما