plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۲
کد مطلب : ۳۳۰۴۶

دبیر رسانه‌ای کرملین: معامله غلات در عمل شانسی برای تمدید ندارد

دمیتری پسکوف اعلام کرد که در عمل شانسی برای تمدید معامله غلات وجود ندارد، زیرا آن چیزی که به روسیه قول داده شده بود، انجام نشده است.
دبیر رسانه‌ای کرملین: معامله غلات در عمل شانسی برای تمدید ندارد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، دبیر رسانه ای رئیس جمهور فدراسیون روسیه در مصاحبه با روزنامه "ایزوستیا" تاکید کرد: "بعید است که بتوان تصمیم نهایی را پیش بینی کرد، اما می توان تصریح کرد که اگر تحلیل کرد، عملا بر مبنای آن شرایطی که ما در اختیار داریم، شانسی برای این معامله وجود ندارد. معامله یک اقدام را متصور است، اقدامی از طرف دولت های توافق کننده... بخشی از این اقدامات انجام شده اند، و بخش دوم که مربوط به فدراسیون روسیه است، تا کنون اجرا نشده است".

پسکوف افزود: "اگر این چیزی که در حال حاضر در اختیار داریم را در نظر بگیریم، البته که چشم اندازی وجود ندارد و دلیلی برای ادامه آن وجود ندارد، زیرا که آنچه که به ما قول داده شده بود، انجام نشده است".

ابتکار غلات دریای سیاه، که در 22 ژوئیه 2022 توسط نمایندگان روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل متحد امضا شد، شامل صادرات غلات، مواد غذایی و کود اوکراینی از طریق دریای سیاه از سه بندر از جمله اودسا است. هماهنگی تردد کشتی ها توسط مرکز هماهنگی مشترک در استانبول انجام می شود. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در ماه سپتامبر اشاره کرد که غرب بیشتر غلات اوکراین را به کشورهای خود صادر می کند و نه به کشورهای نیازمند آفریقا. از 18 مارس 2023، روسیه قرارداد را برای 60 روز تمدید کرد. اوکراین اصرار دارد که این قرارداد برای 120 روز تمدید شده است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما