plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۳
کد مطلب : ۳۳۰۳۹

آدم‌ربایی و کشتار ده‌ها دانش‌آموز در اوگاندا

مقامات پلیس محلی روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کردند که گروه موسوم به «نیروهای متحد دموکراتیک» اواخر جمعه شب به مدرسه‌ای در شهر مرزی امپوندوه حمله‌ور شدند.
آدم‌ربایی و کشتار ده‌ها دانش‌آموز در اوگاندا
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، به گفته شهردار این شهر مرزی در اوگاندا، تاکنون ۴۱ جسد از جمله اجساد ۳۸ دانش آموز پیدا شده است. ماموران پلیس معتفدند شورشیان «نیروهای متحد دموکراتیک» که سال‌هاست از مقرهای خود در شرق کنگو حملات خود را ترتیب می‌دهند، اواخر جمعه به این مدرسه متوسطه حمله کردند.

شهردار این شهر گفت که کشته‌شدگان شامل ۳۸ دانش آموز، یک نگهبان و دو تن از اعضای جامعه محلی هستند که در بیرون مدرسه به ضرب گلوله کشته شدند.

یک مقام دولتی و یک سخنگوی ارتش گفت که افراد دیگری نیز ربوده شده و یک خوابگاه به آتش کشیده شده است.

بر این اساس برخی از دانش آموزان با آتش زدن خوابگاه توسط شورشیان دچار سوختگی مرگبار شدند و برخی دیگر مورد اصابت گلوله قرار گرفته یا با قمه کشته می‌شوند.

پلیس گفت که نیروهای اوگاندا مهاجمان را تا پارک ملی ویرونگا کنگو تعقیب کردند. ارتش در بیانیه‌ای تأیید کرد که نیروهای اوگاندا در داخل کنگو «در حال هم مشعول تعقیب این نیروها برای نجات ربوده‌شدگان هستند.

مقامات در تلاش هستند تا شمار دقیق قربانیان و افراد ربوده شده را مشخص کنند. برخی اجساد به دلیل شدت سوختگی غیرقابل تشخیص نیستند.

«نیروهای متحد دموکراتیک» متهم هستند که در سال‌های اخیر حملات زیادی را علیه غیرنظامیان در مناطق دورافتاده انجام داده‌اند. 

پاسخ نظامی اوگاندا علیه «نیروهای متحد دموکراتیک»، این گروه را مجبور به فرار به شرق کنگو کرد. شرق کنگو از این جهت برای استقرار این گروه اوگاندایی مناسب است که دولت مرکزی کنترل محدودی در آنجا دارد.

مقامات اوگاندا سال‌هاست که متعهد شده‌ شبه‌نظامیان «نیروهای متحد دموکراتیک» را تا خارج از مرزهای اوگاندا دنبال کنند. در سال ۲۰۲۱، اوگاندا حملات هوایی و توپخانه‌ای مشترکی را در کنگو علیه این گروه انجام داد.یو رو نیوز 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما