plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷
کد مطلب : ۳۳۰۲۳
صعود ایران به فینال تورنمنت کافا

ایران ۵- ۱ قرقیزستان؛ میزبان در بیشکک گلباران شد

قلعه نویی: هدف‌گذاری ما فوتبال هجومی و ایجاد ساختار منظم است
ایران با پنج گل موفق شد قرقیزستان را شکست دهد و به فینال تورنمنت کافا صعود کند. قلعه نویی با تشکر از بازیکنان تیم ملی گفت: ورزش و به ویژه فوتبال برای پیشرفت به سه شاخصه مهم نیاز دارد.
ایران ۵- ۱ قرقیزستان؛ میزبان در بیشکک گلباران شد
به گزارش سرویس ورزشی ایصال نیوز، مسابقه تیم ملی ایران و تیم ملی قرقیزستان در چارچوب مسابقات فوتبال جام کافا در آسیای میانه روز جمعه، ۲۶ خردادماه در ورزشگاه دولن اومورزاکوف، بیشکک برگزار شد.

شروع هجومی ایران با گلزنی مهدی طارمی، تیم‌ ملی را در موقعیت پیروزی قرار داد و باعث شد تا ایران ۲-۰ به رختکن برود. اما در شروع نیمه دوم یک گل غافلگیرکننده از حریف، کار را پیچیده کرد.

با این حال شاگردان امیر قلعه‌نویی در دقایق باقی مانده بازی سه گل دیگر زدند.
ابتدا مهدی طارمی دروازه حریف را گشود و سپس با ورود سردار، او هم ۲ گل زد تا در روز درخشش مهاجمان تیم‌ ملی، ایران به فینال تورنمنت کافا صعود کند.
              
علیرضا بیرانوند، رامین رضاییان، مرتضی پورعلی گنجی، سید مجید حسینی، روزبه چشمی (75-علیزاده)، سید محمد کریمی (62-احسان حاج صفی)، امید نورافکن، علیرضا جهانبخش (5۳-محمد محبی)، مهدی ترابی (75-شهاب زاهدی)، رضا اسدی (62-سردار آزمون) و مهدی طارمی (75-وحید امیری) سرمربی: امیر قلعه‌نویی

 ترکیب تیم ملی قرقیزستان:

آنتون کوچنکوف، والری کیچین، خریستین براوزمن، میرلان مورزائف، عادلژون عبدالرحمانوف، سویونتبک مامیرالیف، گولژیگیت آلیکولوف، کیرت ژیرگابلک، اربل آتابائف، آتا ژوماشف و آلیموردون شوکوروف سرمربی: اشتفان تارکویچ

شرح گل ها:

ایران ایران ۱- قرقیزستان ۰ (مهدی طارمی - دقیقه ۳۴): پاس در عمق علیرضا جهانبخش به مهدی طارمی رسید و او بدون کنترل و با ضربه نوک پا دروازه را گشود.

ایران ۲- قرقیزستان ۰ (مهدی طارمی - دقیقه ۳۹): مهاجم بوشهری ضربه پنالتی خود را به سادگی به وسط دروازه زد تا ایران با دو گل از حریف پیش بیفتد.

ایران 2 - قرقیزستان 1 (میلان مورزائف - دقیقه 52): ارسال پاس به محوطه جریمه با کنترل دیدنی مورزائف همراه شد و در حالی که او پورعلی گنجی را محو کرد، موفق شد توپ را به گوشه دروازه بفرستد.

ایران 3 - قرقیزستان 1 (مهدی طارمی - دقیقه 56): محمد محبی در اولین حرکت بعد از ورود به زمین از سمت چپ حرکت کرد و توپ را روی دروازه فرستاد و این ارسال زمینی با اشاره مهدی طارمی تبدیل به گل شد.

ایران 4- قرقیزستان 1 (سردار آزمون - دقیقه 66): مهاجم تیم ملی پس از اینکه در محوطه جریمه توپ را کنترل کرد، سرتوپ زد و شوت خود را به سمت دروازه فرستاد که توپ پس از برخورد به دست دروازه‌بان حریف وارد دروازه شد.

ایران 5 - قرقیزستان 1 (سردار آزمون - دقیقه 79): روی اثر رامین رضاییان، سردار ناگهان وارد صحنه شد و با یک چرخش زیبا ضربه خود را به سمت دروازه زد و گل پنجم ایران را به ثمر رساند.

بهترین بازیکن:

مهدی طارمی مهاجم بوشهری تیم ایران یک بار از روی نقطه پنالتی و دو بار از داخل محوطه جریمه گلزنی کرد تا بهترین بازیکن زمین انتخاب شود.

قلعه نویی: فوتبال به سه شاخصه نیاز دارد، هدف‌گذاری ما فوتبال هجومی است

امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پایان این دیدار گفت: من دو موضوع را باید بگویم. نخست اینکه برنده واقعی تماشاگران خوب قرقیزستان و ایرانی بودند، چون جو بسیار خوبی در ورزشگاه حاکم بود. فکر کنم تماشاگران از بازی لذت بردند. خیلی‌ها می‌گویند قرقیزستان تیم ضعیفی است، ولی چنین چیزی نیست، دلیلش این است که اگر اشتباه نکنم شش ماه پیش با روسیه تا دقایق آخر یک - یک بودند و در نهایت 2 بر یک شکست خوردند.

وی افزود: از بازیکنان خوب خود نیز تشکر می‌کنم که با انگیزه بالایی بازی کردند. چیزهایی که مدنظر ما بود و در تمرینات انجام دادیم، در زمین به بهترین شکل پیاده کردند. از ایرانی‌های عزیزی که به استادیوم آمدند تشکر می‌کنم‌ و هم از میزبانی مردم خوب قرقیزستان. ان‌شاءالله در دوره‌های بعدی کافا امکانات زیرساختی این کشور بهتر شود‌.

سرمربی تیم ملی ایران تصریح کرد: در این تورنمنت نشان دادند بازیکنان ما در سطح بالایی هستند ولی با همه توانشان بازی کردند. هدف‌گذاری ما در ابتدا فوتبال هجومی و سپس ایجاد یک ساختار منظم است تا در ساختار تیمی مشکلات خود را برطرف کنیم.

قلعه نویی گفت: فوتبال به سه شاخصه نیاز دارد ورزش به ویژه فوتبال برای پیشرفت نیاز به ۳ شاخصه دارد. ابتدا اقتصاد فوتبال است و باید سرمایه‌گذاری کنید. دومین عامل ساختن زیرساخت‌ها است. یعنی باید استادیوم و سالن‌های متنوع و متحرک بسازید.

مقوله سوم برنامه‌ریزی فنی است و دست کم باید یک چشم‌انداز ۱۰ ساله داشته باشد؛ چه در تیم‌های پایه و چه در تیم بزرگسال. این برنامه‌ریزی باید حتما از باشگاه‌ها شروع شود.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما