plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
کد مطلب : ۳۲۹۹۳

روسیه: نشست عادی‌سازی روابط ترکیه-سوریه 21 ژوئن برگزار می‌شود

فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه اعلام کرد نشست چهارجانبه معاونان وزرای امور خارجه ترکیه، ایران، روسیه و سوریه با محوریت عادی‌سازی روابط آنکارا-دمشق 21 ژوئن در آستانه برگزار می‌شود.
روسیه: نشست عادی‌سازی روابط ترکیه-سوریه 21 ژوئن برگزار می‌شود
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، میخائیل بوگدانوف، فرستاده ویژه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و کشورهای آفریقایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نشست معاونان وزرای امور خارجه ترکیه، ایران، روسیه و سوریه با محوریت عادی سازی روابط ترکیه و سوریه 21 ژوئن در شهر آستانه قزاقستان برگزار می‌شود و هیئت روسی نیز 20 ژوئن عازم این شهر خواهد شد.

وی در ادامه گفت: پروژه روسیه در خصوص نقشه راه آماده است. وظیفه ما مشورت با شرکا و پیشبرد این کار است. امیدوارم در مذاکرات آستانه پیشرفت جدی داشته باشیم.

گفتنی است نشست چهارگانه مسکو 10 ماه می 2023 با حضور مولود چاووش‌اوغلو، سرگئی لاوروف، حسین امیرعبداللهیان و فیصل المقداد، وزیران امور خارجه ترکیه، روسیه، ایران و سوریه برگزار شد.

وزرای امور خارجه ترکیه، روسیه، ایران و سوریه پس از این نشست تصمیم گرفتند تا یک نقشه‌راه برای پیشبرد روابط ترکیه و سوریه تهیه کنند. طرف‌ها همچنین در بیانیه پایانی مشترک نشست تاکید کردند که طبق قطعنامه شماره 2254 شورای امنیت و بیانیه‌های منتشر شده در چارچوب جلسات آستانه، برای حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و مبارزه با همه اشکال تروریسم اهمیت قائل هستند.آنا تولی

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما