plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۸
کد مطلب : ۳۲۹۸۱

وزیر خارجه عمان: ایران و آمریکا به توافق تبادل زندانیان نزدیک شده‌اند

بدر بن حمد البوسعیدی وزیر امور خارجه عمان گفت: ایران و آمریکا به نهایی کردن توافق برای تبادل زندانیان نزدیک و در حال بررسی جزئیات این توافق هستند.
وزیر خارجه عمان: ایران و آمریکا به توافق تبادل زندانیان نزدیک شده‌اند
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، البوسعیدی در مصاحبه با رسانه آمریکایی المانیتور افزود: من جدی بودن را از سوی واشنگتن و تهران احساس می‌کنم زیرا مذاکره کنندگان آنها تلاش می‌کنند تا توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ را نجات دهند.

وزیرامور خارجه عمان با اشاره به اینکه در حال حاضر فضای مثبتی پیرامون فعالیت‌های هسته‌ای ایران وجود دارد، افزود: مسقط معتقد است که سران ایران برای دستیابی به توافق جدی هستند و تا زمانی که طرف مقابل (آمریکا) با حسن نیت جواب آنها را دهد آنها (ایران) هم مایل به انجام این کار هستند.

البوسعیدی همچنین درباره احتمال توافق ایران و آمریکا برای تبادل زندانیان گفت: می‌توانم بگویم که آنها نزدیک هستند و احتمالاً فقط بحث موضوعات فنی باقی مانده است.

وزیر خارجه عمان همچنین درباره وجوه مسدود شده ایران در کشورهای خارجی نیز افزود: آنها نیاز به سازماندهی یک چارچوب عملیاتی و جدول زمانی برای اجرای این کار دارند و به عقیده من در حال انجام مذاکرات نهایی در مورد آن هستند.

وی در ادامه اگرچه دخالت مسقط در دستیابی تهران و واشنگتن به این توافق را تائید نکرد اما خاطرنشان کرد: عمان با حسن نیت تمایل خود برای ایفای نقش (چه در خود عمان یا هر جای دیگری) در دستیابی به این توافق را به هر دو طرف پیشنهاد کرده است.

از سوی دیگر، کارین ژان پی یر سخنگوی کاخ سفید عصر چهارشنبه به وقت محلی با تاکید بر اینکه داشتن کانال‌های باز گفت وگو مهم است، گفت که واشنگتن دیپلماسی را در قبال ایران ترجیح می‌دهد.

سخنگوی کاخ سفید در مورد موضوع تبادل زندانیان آمریکایی گفت: دولت کنونی این مساله را بسیار جدی می گیرد. در طول دو سال گذشته ما توانسته ایم (در حهان) بیش از ۱۲ آمریکایی که گروگان گرفته شده یا به صورت غیر قانونی بازداشت شده بودند را آزاد کنیم.

انتهای پیام/*
 
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما