plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲
کد مطلب : ۳۲۷۵۰

رونمایی از موشک هایپرسونیک «فتاح»

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز سه شنبه با حضور رئیس جمهور و جمعی از مسئولان نیروهای مسلح از یک موشک جدید هایپرسونیک با نام «فتاح» رونمایی کرد. توانایی عبور از همه سامانه های سپر موشکی، از جمله خصوصیات بارز این موشک جدید است.
رونمایی از موشک هایپرسونیک «فتاح»
به گزارش سرویس سیاسی ایصال نیوز، مراسم رونمایی از موشک هایپرسونیک فتاح نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور رئیس‌جمهور و فرمانده کل سپاه و فرمانده نیروی هوای فضای سپاه پاسداران برگزار شد.

موشک «هایپرسونیک» نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با نام «فتاح» صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه و سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در ستاد این نیرو رونمایی شد.

آبان سال 1401 بود که سردار حاجی‌زاده در حاشیه مراسم سالگرد شهادت سردار طهرانی‌مقدم در ستاد نیروی هوافضای سپاه از ساخت یک موشک بالستیک هایپرسونیک خبر داد و گفت: این موشک سرعت بالایی دارد و در‌ جو و خارج از جو می‌تواند ‌مانور دهد.

وی خاطرنشان کرد: این موشک جدید از همه سامانه های سپر موشکی عبور می‌کند و فکر نمی‌کنم تا دهها سال بعد هم فناوری پیدا شود که بتوان با آن مقابله کند. این موشک سامانه های ضد موشکی دشمن را هدف قرار می دهد و یک جهش بزرگ نسلی در حوزه موشکی است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما