plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸
کد مطلب : ۳۲۷۴۸
شعله ور شدن التهاب در اوکراین

جنایت جنگی در اوکراین؛ سد نواکاخوفکا در خرسون بر اثر بمباران تخریب شد

زلنسکی تخریب این سد استراتژیک را جنایت جنگی دانست
اوکراین مدعی شد که بامداد امروز سه شنبه نیروهای روسیه، سد نواکاخوفکا در بخش تحت کنترل نیروهای خود در منطقه خرسون را منفجر کردند. در مقابل، روسیه ارتش اوکراین را متهم کرد که سد نواکاخوفکا در منطقه خرسون را بمباران کرده است.
جنایت جنگی در اوکراین؛ سد نواکاخوفکا در خرسون بر اثر بمباران تخریب شد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، خبرگزاری تاس روسیه اعلام کرد که سد نواکاخوفکا در منطقه خرسون اوکراین در پی بمباران تخریب شد.

به گزارش اسکای نیوز، هم زمان یک مقام طرفدار مسکو می گوید که سد نواکاخوفکا هدف «یک اقدام تروریستی جدی» قرار گرفته است.

این مقام مسئول روسی همچنین گفت:پس از انفجار سد نواکاخوفکا تاکنون هیچ خطری متوجه نیروگاه هسته ای زاپوریژیا نبوده است.

از سوی دیگر، فرماندهی جنوبی نیروهای مسلح اوکراین نیز اعلام کرد: «نیروهای روسیه سد نواکاخوفکا در بخش تحت کنترل نیروهای خود در منطقه خرسون را منفجر کردند.»

به نقل از اسکای نیوز، این فرماندهی در صفحه فیسبوک خود آورد: «برآورد حجم ویرانی و سرعت و مقادیر آب و مناطقی که احتمال می رود غرق شود، در حال بررسی است.»
هم زمان خبرگزاری تاس روسیه اعلام کرد که « این سد به طور کامل تخریب شده است.»

تاس افزود: «سد نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا در منطقه خرسون به دلیل آسیبی که به آن رسیده، فرو ریخت و سیل شروع شد.»

با این حال خبرگزاری رویترز از قول شهردار نواکاخوفکا در منطقه خرسون تحت کنترل روسیه بمباران این سد توسط نیروهای روسیه را تکذیب کرد.

آخرین خبرها به نقل از الجزیره حاکی است؛ شورای امنیت ملی اوکراین از برگزاری نشست فوق العاده با حضور ولودیمیر زلنسکی برای بررسی خسارات احتمالی سیلاب ناشی از انفجار سد بر شهرها و روستاهای اوکراین در منطقه خرسون و شبه جزیره کریمه خبر داد و تخریب سد نواکاخوفکا را جنایت جنگی دانست.

https://www.isalnews.ir/images/docs/files/000032/nf00032754-1.mp4

 اوکراین بارها هشدار داده بود که روسیه قصد انفجار این سد استرتژیک را دارد و از غرب خواسته بود با این مسئله مشابه استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی برخورد کنند.

هم‌زمان مقامات اوکراین هشدار دادند که در ساعات آینده بیش از 18 میلیارد متر مکعب سیلاب روستاها و شهرهای منطقه را گرفتار خواهد کرد.

رودخانه عظیم دنیپرو از میان اوکراین می‌گذرد و در بعضی مناطق عرض آن چندین کیلومتر است. نابودی سد نواکاخوفکا قادر است سیل عظیمی از آب را به پایین‌دست گسیل کند و می‌تواند تا خرسون اشغالی همه چیز را از بین ببرد. نابودی این سد هم‌چنین کانال‌های آبیاری مزارع را تا کریمه نابود خواهد کرد.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما