plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۹
کد مطلب : ۳۲۷۴۵

پنتاگون: کمک به اوکراین به صنایع نظامی آمریکا فشار وارد می‌کند

معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاسی اذعان کرد که تخصیص میلیاردها دلار کمک نظامی به اوکراین باعث فشار بر صنایع نظامی آمریکا شده است.
پنتاگون: کمک به اوکراین به صنایع نظامی آمریکا فشار وارد می‌کند
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، «کالین کال» معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاسی روز دوشنبه در سخنانی در اجلاس «مجمع جوانان ناتو» اعتراف که «تلاش ها برای کمک به اوکراینی ها بر صنایع نظامی ما فشار وارد می کند».

پیشتر وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرده بود که حجم کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین در دوران ریاست جمهوری جو بایدن 38.3 میلیارد دلار بود و از زمان جنگ اوکراین، (فقط در چهارده ماه گذشته) به 37.6 میلیارد دلار رسیده است.

پیش از این، وال استریت ژورنال فاش کرده بود که انفجار یک کارخانه باروت در میندن در سال 2021 و کمک ایالات متحده به اوکراین، بخش دفاعی آمریکا را در موقعیت بحرانی قرار داده است.

گفتنی است؛ تداوم جنگ اوکراین همچنان سود کلانی را به جیب شرکت‌های تسلیحاتی آمریکا می‌ریزد. بسیاری از رسانه ها و تحلیلگران نظامی بر این عقیده اند که اروپا توانایی تامین نیاز تسلیحاتی اوکراین در جنگ با روسیه را ندارد و این آمریکاست که با کارخانه های تولید سلاح خود و ارسال انبوه سلاح به اوکراین سود سرشاری را کسب می کند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما