plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷
کد مطلب : ۳۲۷۱۰

چین، آمریکا و کانادا را به تحریک در منطقه تایوان متهم کرد

سخنگوی منطقه شرقی فرماندهی رزمی ارتش آزادیبخش خلق چین گفت: کانادا و ایالات متحده که روز قبل کشتی های جنگی آنها از تنگه تایوان عبور کردند، عمداً در حال ایجاد خطر در این منطقه هستند.
چین، آمریکا و کانادا را به تحریک در منطقه تایوان متهم کرد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، "شی یی" گفت:" کشورهای مربوطه عمداً در منطقه تنگه تایوان تنش و خطراتی ایجاد می‌کنند، صلح و ثبات منطقه را مخربانه تضعیف کرده و سیگنال‌های نادرست را به نیروهای طرفدار استقلال تایوان می‌فرستند".

شی یی اعلام کرد که منطقه فرماندهی رزمی شرقی نیرویی را برای اسکورت و نظارت بر کشتی های جنگی غربی سازماندهی کرده است.

وی تاکید کرد که ارتش چین از آمادگی رزمی بالایی برخوردار است و تمام اقدامات لازم را برای پاسخ قاطعانه به همه تهدیدها و تحریکات، حفاظت از حاکمیت و امنیت ملی و صلح و ثبات منطقه انجام خواهد داد.

فرماندهی هند و اقیانوسیه ایالات متحده امروز اعلام کرد که یک کشتی جنگی چینی در حین ماموریت مشترک ایالات متحده و کانادا از طریق تنگه تایوان به 140 متری ناوشکن آمریکایی USS Chung-Hoon نزدیک شد.

مشخص شد که، مطابق با قوانین بین المللی، ناوشکن آمریکایی یو اس اس چانگ هون و ناو کانادایی اچ ام سی اس مونترال در تاریخ 3 ژوئن، از طریق آب هایی که در آن "آزادی دریانوردی و پرواز در فضای باز" از جنوب به شمال تنگه برنامه ریزی شده، عمل می کنند.

روابط میان ایالات متحده و چین پس از سفر نانسی پلوسی به تایوان در اوایل آگوست 2022 به طرز محسوسی سرد شد. جمهوری خلق چین که این جزیره را یکی از استان های خود می داند، با مشاهده حمایت آمریکا از جدایی طلبی تایوانی، سفر پلوسی را محکوم و تمرینات نظامی گسترده ای برگزار کرد. تنش ها با این حادثه با ظاهر شدن یک بالون چینی در آسمان ایالات متحده که متعاقباً سرنگون شد، تشدید شد.

روابط رسمی بین دولت مرکزی جمهوری خلق چین و استان جزیره ای آن در سال 1949 پس از انتقال نیروهای کومینتانگ به رهبری چیانگ کای شک که در جنگ داخلی با حزب کمونیست چین شکست خورده بودند، قطع شد. ارتباطات تجاری و غیررسمی بین جزیره و سرزمین اصلی چین در اواخر دهه 1980 از سر گرفته شد. از اوایل دهه 1990، طرفین شروع به تماس از طریق سازمان های غیر دولتی کردند.اسپو تنیک

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما