plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۷
کد مطلب : ۳۲۶۶
رویترز گزارش داد

عراقچی: مذاکرات وین سازنده بود

فضای سازنده و گفت و گوهای خوبی انجام شد
«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، نشست امروز یکشنبه کمیسیون مشترک برجام در وین را سازنده خواند.
عراقچی: مذاکرات وین سازنده بود
به گزارش خبرگزاری رویترز ، عراقچی پس از پایان مذاکرات وین در گفت وگو با این خبرگزاری افزود: فضای (مذاکرات)، سازنده و گفت وگوهای خوبی بود.
وی خاطرنشان کرد: نمی توانم بگویم که همه موارد را حل کردیم، می توانم بگویم که تعهدات بسیاری وجود دارد.
نشست فوق‌العاده کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان و مدیران کل سیاسی ایران و گروه ۱+۴ و نماینده اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ وین  برگزار شد.
سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران و «هلگا اشمید» معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ریاست این نشست را برعهده داشتند.
معاون سیاسی وزیر امور خارجه پیش از این نشست، دیدارهای دو جانبه‌ و جداگانه‌ای را با هلگا اشمید و نمایندگان روسیه و چین انجام داد.
در هیات ایران علاوه بر عراقچی، کاظم غریب‌آبادی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، بهزاد صابری مشاور وزیر امور خارجه و نماینده سازمان انرژی اتمی حضور داشتند.
در شرایطی در حال برگزاری است که تهران در آستانه برداشتن سومین گام برجامی خود است.
بررسی کاهش تعهدات برجامی ایران و همچنین سازوکار مالی اروپا موسوم به «اینستکس» از مهمترین مسائل قابل طرح در نشست کمیسیون مشترک برجام بود.
یکی از مسائل نگران کننده برای غربی ها، دو اقدامی است که تهران در مسیر کاستن از تعهدات خود آن هم پس از صبر یکساله انجام داده است؛ مرحله نخست افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده از مرز مشخص شده ۳۰۰ کیلوگرم و مرحله دوم افزایش غنای اورانیوم از ۳.۶۷ به ۴.۵ درصد بوده است.
به گفته مقامات سازمان انرژی اتمی، در صورت عدم پایبندی طرف های مقابل به احتمال زیاد افزایش غنی سازی تا مرز ۲۰ درصد و راه اندازی برخی سانتریفیوژها نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما