plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۴
کد مطلب : ۳۲۶۳۶

امیرعبداللهیان: هیچ مشکل دوجانبه‌ای بین ایران و مصر وجود ندارد

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به استقبال ایران از برقراری رابطه با مصر گفت: هیچ مشکل دوجانبه‌ای وجود ندارد و موضع رئیس‌جمهور السیسی در تحولات سال‌های اخیر منطقه به‌ویژه در مبارزه با داعش و پرونده سوریه موضعی منطقی و درست بود.
امیرعبداللهیان: هیچ مشکل دوجانبه‌ای بین ایران و مصر وجود ندارد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه درباره روابط ایران و مصر اظهار داشت: مشکل دوجانبه‌ای بین تهران و قاهره وجود ندارد، ایران از هر ابتکاری برای توسعۀ روابط ایران و مصر، در راستای منافع دوطرف استقبال می‌کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی هدف اصلی مناسبات دوجانبه را تأکید بر پیگیری هرچه‌بیشتر مناسبات و امضای اسنادی برای روان‌تر شدن روابط دو کشور دانست و افزود: سلطان فقید عمان، سلطان قابوس، همواره درباره چالش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی ابتکاراتی را مطرح می‌کرد و همواره یکی از مسائل مورد توجه مقامات عمان مباحث مربوط به پرونده هسته‌ای است و سلطان جدید عمان هم درباره مسأله هسته‌ای ایران توصیه‌ها و حسن نیت‌هایی دارد که بیان می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در جریان این سفر یکی از موضوعات مهم مورد اشاره، روابط ایران با مصر بود، گفت: در سفر سلطان عمان به مصر که پیش از سفر وی به ایران انجام شد، درباره اهمیت توسعه روابط تهران و قاهره، گفت‌وگوهایی بین سلطان عمان و رئیس جمهور مصر انجام شد.

امیرعبداللهیان ادامه داد: وقتی موضوع این گفت‌وگوها به مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران منتقل شد، ایران با این نگاه که بین تهران و قاهره هیچ مشکل دوجانبه‌ای وجود ندارد و موضع رئیس‌جمهور السیسی در تحولات سال‌های اخیر منطقه به‌ویژه در مبارزه با داعش و پرونده سوریه موضعی منطقی و درست بود، از این موضوع استقبال کرد و اگر ابتکاری برای توسعه روابط تهران و قاهره وجود داشته باشد جمهوری اسلامی از آن ابتکار در راستای منافع دو طرف استقبال می کند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما