plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵
کد مطلب : ۳۲۵۹۸

جلسه محرمانه رهبر طالبان با نخست وزیر قطر

خبرگزاری رویترز در گزارشی از اولین دیدار خارجی ملا هبت‌ الله آخوندزاده رهبر طالبان با نخست وزیر قطر خبر داد و اعلام کرد که در این دیدار درباره پایان منع آموزش و کار زنان و خروج افغانستان از انزوای بین‌المللی گفت‌وگو شده است.
جلسه محرمانه رهبر طالبان با نخست وزیر قطر
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، رویترز اعلام کرد که شیخ عبدالرحمان الثانی، نخست‌ وزیر قطر در سفر به قندهار با ملا هبت‌ الله آخوندزاده، رهبر طالبان دیدار کرده است.

این اولین دیدار محرمانه رهبر طالبان با یک مقام خارجی پس از به قدرت رسیدن این گروه در افغانستان است.

براساس این گزارش، نخست‌وزیر قطر و رهبر طالبان درباره پایان منع آموزش و کار زنان و خروج افغانستان از انزوای بین‌المللی گفت‌وگو کرده‌اند.

رویترز به نقل از منابع آگاه از این دیدار نوشت: نخست وزیر قطر در ماه جاری با رهبر عالی طالبان گفتگوهای محرمانه‌ای را برای حل تنش‌های موجود با جامعه بین المللی انجام داد که نشان دهنده تمایل جدید حاکمان افغانستان برای گفتگو در مورد راه های پایان دادن به انزوای آنها است.

این رسانه انگلیسی همچینن نوشته است که محتوای دیدار رهبر طالبان با نخست‌وزیر قطر با مقامات دولت بایدن در میان گذاشته شده است و رهبری طالبان نیز از گفتگوها و تعامل با کشورهای جهان استقبال کرده است.

پیش از این شورای امنیت سازمان ملل متحد در قطعنامه‌ای خواستار «لغو سریع» محدودیت‌ها بر زنان افغانستان شده بود و اعلام کرده است که طالبان برای ارتباط با جهان باید محدودیت علیه زنان را لغو کند. اما وزارت خارجه طالبان در واکنش به این قطعنامه اعلام کرده است که: «ما متعهد به تامین تمام حقوق زنان افغان هستیم و در عین حال تأکید می‌کنیم که تنوع باید مورد احترام قرار گیرد، نه اینکه سیاسی شود.»

طالبان مدتی قبل تحصیل دختران در دانشگاه‌ها را منع کرده بود و به دنبال آن، این گروه همچنین کار زنان در مؤسسات غیردولتی ملی و بین‌المللی را نیز ممنوع اعلام کردند. این تصمیم طالبان باعث شد تا شماری از سازمان‌های بشردوستانه فعالیت‌شان را در افغانستان متوقف کنند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما