plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
کد مطلب : ۳۲۵۲۰
در صدر هیأتی بلندپایه

سلطان عمان وارد تهران شد

دیپلماسی فعال منطقه ای ایران
هیثم بن طارق آل سعید در صدر هیأتی بلندپایه وارد تهران شد.
سلطان عمان وارد تهران شد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، هیثم بن طارق آل سعید، سلطان عمان که ساعتی پیش، کشورش را به مقصد تهران ترک کرده بود، دقایقی قبل و در صدر هیأتی بلندپایه، وارد تهران شد. 

«بدر البوسعیدی» وزیر امورخارجه عمان هم ساعتی پیش و در آستانه سفر سلطان هیثم بن طارق آل سعید به تهران، در توئیتی نوشت: سفر تاریخی سلطانمان به جمهوری اسلامی ایران منعکس کننده اهمیتی است که رهبران دو کشور برای تعمیق همکاری‌های دوجانبه قائل هستند.

خبرگزاری رسمی دولت عمان در صفحه توئیتری خود در توضیحی درباره ابعاد این سفر نوشت: سطان هیثم در یک سفر رسمی دو روزه عازم جمهوری اسلامی ایران است و در این سفر با جناب آقای دکتر ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران دیدار خواهد کرد.

سلطان هیثم بن طارق را در این سفر «شهاب بن طارق آل سعید» معاون نخست وزیر در امور دفاعی، «خالد بن هلال آلبوسعیدی» وزیر دیوان سلطنت، «سلطان بن محمد النعمانی» وزیر دفتر سلطنت، «بدر بن حمد آلبوسعیدی» وزیر خارجه، «سلطان بن سالم الحبسی» وزیر دارایی، «حمد بن سعید العوفی» رئیس دفتر ویژه پادشاهی، «عبدالسلام بن محمد المرشدی» رئیس سازمان سرمایه گذاری، «قیس بن محمد الیوسف» وزیر صنعت و تجارت، «سالم بن ناصر العوفی» وزیر نیرو ‌و معدن، «عبدالله بن خمیس الرئیسی» رئیس ستاد نیروهای مسلح و «ابراهیم بن احمد المعینی» سفیر عمان در تهران همراهی می کنند.

محمدمخبر معاون اول رئیس جمهوری ایران، هم اکنون و در لحظۀ تنظیم این خبر، با حضور در فرودگاه بین المللی مهرآباد، ورود این مقام عالی عمانی به ایران را خوش آمد گفت. 

https://www.isalnews.ir/images/docs/files/000032/nf00032520-1.mp4

خبرگزاری رسمی دولت عمان، پیش‌تر اعلام کرده بود که سلطان این کشور در پاسخ به دعوت «سیدابراهیم رئیسی» و برای سفری دو روزه، یکشنبه (۲۸می) به تهران می‌رود. 

عمان همواره نقش میانجی را در برخی مناسبات مهم بین المللی تهران با برخی کشورها ایفا کرده است؛ میانجیگری در خصوص مسائل موجود بین ایران و آمریکا از جمله تبادل زندانیان تا میزبانی سه دور مذاکرات بین ایران و عربستان در سال گذشته که در نهایت به توافق ایران و عربستان سعودی برای از سرگیری مناسبات دیپلماتیک شد، نمونه‌ای از این تلاش‌هاست. پیش بینی می شود علاوه بر برنامه توسعه همکاری های فی ما بین دو کشور ایران و عمان، تلاش برای حل و فصل برخی مسائل منطقه ای و بین المللی نیز در دستور کار سلطان هیثم بن طارق آل سعید باشد. 

برخی گمانه زنی ها، حکایت از آن دارد که سلطان عمان در جریان این سفر، در تلاش است تا سازوکار افزایش سطح مناسبات ایران و مصر را تسهیل کند. 

دیدار با مقامات عالی ایران، نشست هیأت های دیپلماتیک دو کشور و دیدار هیأت های اقتصادی ایران و عمان با هدف تقویت و توسعه روابط تجاری فی مابین، از جمله برنامه های سفر هیثم بن طارق آل سعید به تهران است. 

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما