plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
کد مطلب : ۳۲۵۰۸

واکنش گوترش به برکناری نماینده سازمان ملل در سودان

دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد که از تصمیم رئیس شورای حاکمیت سودان برای برکناری نماینده سازمان ملل در امور این کشور شوکه شده است.
واکنش گوترش به برکناری نماینده سازمان ملل در سودان
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل در حساب توئیتری خود اعلام کرد: گوترش از تصمیم عبدافتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیت سودان برای برکناری ولکر پرتس، نماینده سازمان ملل در امور این کشور شوکه شده است.

این در حالی است که رئیس شورای حاکمیت سودان شب گذشته با ارسال پیامی به گوترش خواستار انتخاب جایگزینی برای نماینده سازمان ملل در سودان شده است.

در این پیام همچنین آمده است که پرتس در مورد توافقنامه چارچوبی تلاش به گمراه‌سازی در گزارش‌های خود کرده است که این خلاف واقع است.

در اوائل دسامبر سال 2022 توافقنامه چارچوبی برای آغاز روند انتقال قدرت از نظامیان به غیرنظامیان در راستای پایان دادن به بحران سیاسی در سودان که 25 اکتوبر2021 آغاز شده، با حضور نمایندگان داخلی و بین‌المللی امضا شده است.

شبکه تلویزیونی «العربیه» روز دوشنبه گذشته گزارش داد که ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع با میانجی‌گری عربستان سعودی و ایالات متحده آمریکا در خصوص برقراری آتش‌بس 7 روزه، در نشست جده که در 6 ماه مه آغاز شد، توافق کرده‌اند.

درگیری‌ها میان ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع در 15 آوریل گذشته آغاز شده و تاکنون 7 بار آتش‌بس اعلام شده اما طرفین به‌طور مداوم آن را نقض می‌کنند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما