plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
کد مطلب : ۳۲۵۰۱

وقوع برخی تنش های پراکنده در مرز ایران و افغانستان

پیش از ظهر امروز، برخی تنش های پراکنده در مرز ایران و افغانستان، منجر به تبادل آتش پراکنده به مواضع طرفین شد.
وقوع برخی تنش های پراکنده در مرز ایران و افغانستان
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، پیش از ظهر امروز (شنبه 6 خرداد 1402)، برخی تنش های پراکنده در مرز ایران و افغانستان، به تبادل آتش پراکنده میان طرفین منجر شد. 

برخی منابع، تصاویری منتشر کردند که حاکی از حملات توپخانه ای و صدای تیراندازی در مناطق مرزی است. 

تسنیم دقایقی پیش در خبری اعلام کرد که این تنش های پراکنده پایان یافته است و مسئولان مرزبانی ایران و افغانستان مشغول بررسی علل وقوع تنش مذکور هستند.

با این حال، برخی منابع دیگر، از تداوم درگیری ها در برخی مناطق خبر می دهند. گزارش هایی نیز از جابجایی سلاح های نیمه سنگین و توپخانه ای توسط طالبان به مناطق مرزی حکایت دارد. 

جزئیاتی نیز درباره درگیری پیش از ظهر امروز مرزبانان ایرانی با نیروهای طالبان افغانستان به شرح زیر مخابره شده است: 

این درگیری ظهر امروز در مرز سیستان و بلوچستان ایران و ولایت نیمروز افغانستان، و در مناطقی مانند اطراف روستاهای ساسولی، حاتم و ماککی رخ داده است. 

در این درگیری از سلاح‌های سبک و نیمه‌سبک و توپخانه استفاده شده است با این حال اخبار مبنی بر بهره‌گیری نیروهای ایرانی از موشک کاملاً کذب است.

 اخبار مبنی بر هدف قرار داده شدن فرودگاه زرنج در افغانستان توسط نیروهای ایرانی غیرواقعی و کذب است و درگیری‌ها در همان اطراف مناطقی که در بند یک آمد، به وقوع پیوسته است.

پس از شروع درگیری‌ها مکاتبات و تماسهایی میان سفارت ایران در افغانستان و وزارت دفاع دولت طالبان برقرار می‌شود و هم اکنون، این تماس ها ادامه دارد. 

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما