plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۸
کد مطلب : ۳۲۴۶۷

ایروان و باکو برای به رسمیت شناختن تمامیت ارضی یکدیگر به توافق رسیدند

منابع خبری جمهوری آذربایجان اعلام کردند که در نشست سه جانبه امروز روسای جمهور روسیه و ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مسکو، ایروان و باکو برای به رسمیت شناختن تمامیت ارضی همدیگر به توافق رسیدند.
ایروان و باکو برای به رسمیت شناختن تمامیت ارضی یکدیگر به توافق رسیدند
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، خبرگزاری «آذرتاج» گزارش داد: در این نشست که به میزبانی ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه و با حضور الهام علی‌اُف رییس جمهور آذربایجان و نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان برگزار شد، طرفین از پیشرفت در مذاکرات صلح خبر دادند.

بنا به اعلام این رسانه، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در این نشست، توافق باکو و ایروان بر سر تمامیت ارضی آذربایجان و ارمنستان را مهم ارزیابی کرد و گفت: بقیه مسائل موجود بین دو کشور در درجه دوم اهمیت قرار دارد.

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان نیز در این نشست گفت: ارمنستان و آذربایجان بر سر به رسمیت شناختن متقابل تمامیت ارضی یکدیگر به توافق رسیده‌اند و پیشرفت خوبی در جهت عادی سازی روابط دوجانبه داریم.

وی خواستار حل مساله حقوق و امنیت ارامنه ساکن قره باغ در چارچوب سازوکار بین‌المللی شد و افزود: امیدواریم به زودی گفتگوی سازنده بین باکو و ارامنه ساکن خانکندی آغاز شود.

الهام علی‌اُف رئیس جمهور آذربایجان نیز در این نشست گفت: با توجه به اینکه ارمنستان قره باغ را به عنوان بخشی از آذربایجان به رسمیت می شناسد، امکان دستیابی به توافق صلح بین باکو و ایروان وجود دارد.

علی‌اُف همچنین بدون ذکر جزئیات افزود: پیش نیازهای جدی برای عادی سازی روابط بین باکو و ایروان بر اساس به رسمیت شناختن تمامیت ارضی یکدیگر وجود دارد.

وی اضافه کرد: فرصت های جدی برای عادی سازی روابط آذربایجان و ارمنستان بر اساس به رسمیت شناختن متقابل تمامیت ارضی و حاکمیت وجود دارد.

آذرتاج در خبر خود اعلام کرد که در نشست امروز در مسکو حداقل ۲ سند از سوی رهبران سه کشور امضا می شود. به گزارش این رسانه، سند اول درباره گشایش ارتباطات حمل و نقل بین سه کشور برای امضا در سطح معاونان نخست وزیر تهیه شده است.

این رسانه به رسمیت شناختن متقابل تمامیت ارضی ارمنستان و آذربایجان را سند دوم آماده امضا بین طرفین اعلام کرد و گزارش داد: در پایان امضای این اسناد، بیانیه مشترک سران جمهوری آذربایجان، ارمنستان و روسیه در مورد جمع بندی نشست که از سوی وزارت امور خارجه سه کشور تهیه شده است، منتشر خواهد شد.العا لم

انتهای پیام/* 
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما