plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱
کد مطلب : ۳۲۳۳۳
در اجلاس مدیران روابط عمومی استان اصفهان

جان‌نثاری: صداو سیما باید از مردم اصفهان عذرخواهی کند

رئیس صدا و سیما عذرخواهی کرد ولی کافی نیست
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: صدا و سیما باید به‌دلیل بی‌مهری که به‌تازگی در یکی از شبکه‌های سراسری به مردم اصفهان کرد بطور عمومی در همان شبکه و در زمان پخش همان برنامه از مردم عذرخواهی کند. قرار نیست کار زشتی را که در محضر ۸۵ میلیون آدم نشان داده شده است، در گوشی عذرخواهی کنند.
جان‌نثاری: صداو سیما باید از مردم اصفهان عذرخواهی کند
به گزارش سرویس فرهنگ ایصال نیوز، به‌تازگی در یکی از شبکه‌های صدا و سیما تصویری از یکی از مراکز تجاری استان پخش شد که چند فرد بدحجاب را نشان داد و عنوان کرد که این وضعیت استان اصفهان است.

محمدرضا جان‌نثاری‌ دیروز یکشنبه در اجلاس بزرگ مدیران روابط عمومی استان در دانشگاه اصفهان افزود: وقتی قضاوت‌ها راجع به استانی همانند اصفهان غلط می‌شود و شاید علت آن به اطلاع‌رسانی غیرمستمر از اقدامات انجام شده در استان برگردد، در اقدامی یکی از شبکه های صدا و سیما بطور رسمی گزارشی را از یک نقطه در استان اصفهان پخش می‌کند که چند آدم هنجار شکن را نشان می‌دهد و عنوان می‌کند که این وضعیت اصفهان است.

وی اظهار داشت: در عین حال در همان زمانی که استاندار میزبان وزیرکشور و معذور هستند با ایشان تماسی گرفته می‌شود و در اقدامی غیر حرفه‌ای که هیچ توجیهی ندارد می‌گویند که مسوولان استان پاسخگو نیستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان افزود: این در حالیست که اکنون در حوزه عفاف و حجاب، اقدامات بسیار مطلوبی در تمام دستگاه‌ها و ادارات استان به‌دلیل پای کار بودن مدیران و تلاش‌های روابط عمومی ها روی داده است که بیانگر فضای پاک و مبرای ادارات ماست.

وی خاطرنشان کرد: کارمندان در اوج عفت و پاکی کار خود را در کل استان انجام می دهند، دانشگاه‌ها در این زمینه بسیار پیشرفت داشتند و مشکلاتشان اندک است و با این وجود یکی از شبکه‌های صدا و سیما، چند فرد هنجار شکن را در یک مرکز اقتصادی نشان می‌دهد که بگوید اصفهان اینگونه است و مسوولانش پاسخگو نیستند.

جان نثاری افزود: این موضوع پیگیری شد و رئیس صدا و سیما عذرخواهی کرد ولی قرار نیست کار زشتی را که در محضر ۸۵ میلیون آدم نشان داده شده است، در گوشی عذرخواهی کنند و باید این عذرخواهی علنی در همان برنامه و در همان ساعتی که به مردم اصفهان بی‌مهری شده است انجام شود.

وی تاکید کرد: حق ندارید مردم اصفهان را اینطور معرفی کنید، مردمی که در ۲۵ آبان سال ۶۱ ،۳۷۰ جوانشان را در یک ساعت در میدان حضرت امام (ره) تشییع کردند و عصر همان روز جوانان دیگرشان را راهی جبهه کردند.

وی با بیان اینکه شناسنامه مردم اصفهان این است که ۶ و نیم درصد جغرافیا و جمعیت کشور را دارد ولی بیش از ۱۰ درصد شهدای کشور مربوط به استان است و بر این اساس این حق وجود ندارد که چهار انسان هنجارشکن به عنوان نماد اصفهان نشان داده شود.

معاون استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه باید اطلاع رسانی ها از اقدامات انجام شده در طول سال انجام شود گفت: اگر به این شیوه عمل شود این عارضه‌ها پیش نمی‌آید.

وی از روابط عمومی‌ها خواست تا اقدامات و زحمات دستگاه‌ها و کارمندان که با حداقل حقوق و امکانات بهترین خدمات را به مردم ارائه می دهند اطلاع رسانی کنند و نگذارند که گفته شود دستگاه ها کار نمی‌کنند و فقط کارها را گره می زنند و مردم را سردرگم می‌کنند.

جان نثاری افزود: روابط عمومی ها باید از کیان نظام، انقلاب، دولت و دستگاه خودش دفاع کند و معنی ندارد قضاوت‌های بی جا و اشتباه را بشنویم و هیچ چیزی نگوییم. وی به روابط عمومی ها توصیه کرد که رسانه ها را در خدمت بگیرند و اطلاعات لازم ار دستگاه خود را در اختیار آنها قرار بدهند تا نشر داده شود نه اینکه رسانه‌ها بدنبال روابط عمومی ها بدوند.

وی همچنین از مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز خواست تا روابط عمومی ها را جدی بگیرند و اینگونه نباشد که یک نیرویی که در جاهای دیگر کارآیی ندارد در روابط عمومی بکارگیری کنند زیرا باید این دیدگاه عوض شود و بهترین نیرو و افرادی که مردمدار، فهیم است و اجتماعی هستند و درک درستی از واقعیات دارند و فهم و ضریب هوشی آنها بالاتر است در روابط عمومی بکار گرفته شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان تصریح کرد: اگر ما از این پس در دستگاهی ببینیم اقدامی انجام می‌شود ولی به ناحق در جامعه بطور دیگری مطرح می شود کاری به روابط عمومی نداریم بلکه مسوول آن اداره را پاسخگو می‌دانیم که چرا از ابزار در اختیار که قانون به او اجازه داده به‌درستی برای اطلاع‌رسانی استفاده نکرده است.

وی همچنین بر ارتباط قوی روابط عمومی‌ها با رسانه ها تاکید کرد و گفت: مدیران دستگاه ها هم باید برای این سهولت ارتباط اجازه و اختیار لازم را برای بیان و نشر محتوا و دستاوردها به روابط عمومی ها بدهند.

 اجلاس بزرگ یک روزه مدیران روابط عمومی‌ها استان اصفهان به مناسبت ۲۷ اردیبهشت روز روابط عمومی‌ها در سالن همایش‌های پیامبر اعطام (ص) دانشگاه اصفهان برگزار شد.ایرنا

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما