plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷
کد مطلب : ۳۲۲۷۰
در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران

حجة الاسلام صدیقی: ایران نقطه عطفی برای بازشناسی ظرفیت بانوان و دختران است

سختی و فشار و گرانی بهانه شده تا مردم را نا امید کنند
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران نقطه عطفی برای بازشناسی ظرفیت بانوان و دختران است، اظهار داشت: توسعه حوزه‌های علمیه بانوان که صدها فقیه و مجتهد و نویسنده را تربیت کرده است و نیز قهرمانی آنان در میادین علمی و ورزشی به طوری که در ۴۳ سال گذشته ۸۰۰ مدال ورزشی توسط دختران ایرانی کسب شده است، بیانگر ارزشی است که اسلام برای دختران و بانوان قائل است.
حجة الاسلام صدیقی: ایران نقطه عطفی برای بازشناسی ظرفیت بانوان و دختران است
به گزارش سرویس استان تهران ایصال نیوز، حجت الاسلام کاظم صدیقی در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران که در دانشگاه تهران اقامه شد، با تبریک فرارسیدن دهه کرامت و میلاد باسعادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه، ایشان را شخصیتی بی نظیر توصیف کرد و با اشاره به نامگذاری این روز به نام روز دختر اظهار داشت: این نامگذاری نشان می دهد همانطور که روز پدر و مادر شأن و جایگاه ویژه‌ای در این کشور دارد، نظام جمهوری اسلامی اهمیت خاصی برای دختران منظور کرده است.

وی اظهار داشت: دختر همان مادر، شهیدپرور، نخبه‌پرور و قهرمان‌پروری است که از دامان او اولیای الله به درجات بالا می‌رسند چراکه اساس سعادت در گروی مادری مادران است.

حجت‌الاسلام صدیقی این نکته را یادآور شد، اهمیتی که نظام جمهوری اسلامی برای دختران منظور کرده‌، بی‌نظیر است و در هیچ جای دنیا چنین جایگاهی برای دختران منظور نشده است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران نقطه عطفی برای بازشناسی ظرفیت بانوان و دختران است، اظهار داشت: توسعه حوزه‌های علمیه بانوان که صدها فقیه و مجتهد و نویسنده را تربیت کرده است و نیز قهرمانی آنان در میادین علمی و ورزشی به طوری که در ۴۳ سال گذشته ۸۰۰ مدال ورزشی توسط دختران ایرانی کسب شده است، بیانگر ارزشی است که اسلام برای دختران و بانوان قائل است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران علت جنگ ترکیبی و فشار همه جانبه دشمنان به مردم ایران را نزدیکی ملت ایران به هدف خود دانست و بیان کرد: مردم در این ۴۳ سال با همه توطئه ها و با همه نفوذ ها و سختی ها با دشمن مقابله کردند و مردانه ایستادند زیرا هدف دارند.

صدیقی افزود: امروز شاهد هستیم دشمن برای ناامید کردن مردم و جنگ روانی با همه امکانات به میدان آمده است ولی با این حال ملت ما نستوه و خستگی ناپذیرند.

وی ادامه داد: در متن سختی ها و در عین حجم سنگین تبلیغات در مقابله با دشمن، این ملت با ثبات قدم در حفظ دستاورد های خون شهیدان و اطاعت از نائب امام زمان و الگوی خود کم نمی گذارند که برپایی نماز پرشکوه عید فطر و راهپیمایی روز قدس حماسی و بی سابقه و ۲۲ بهمن عزت ساز و ۱۳ آبان بیانگر ان است که مردم به آیه "إِنَّ مَعَ العُسرِ یُسرًا" باور دارند.

صدیقی در ادامه علت تاسیس جنگ ترکیبی و فشار همه جانبه به مردم را علت نزدیکی ملت ایران به هدف خود دانست و بیان کرد: مردم در این ۴۳ سال با همه توطئه ها و با همه نفوذها و سختی ها با دشمن مقابله کردند و مردانه ایستادند زیرا هدف دارند.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه برای رسیدن به اهداف الهی باید با سختی ها ساخت و از آن عبور کرد، گفت:‌ هرکس به جایی رسیده در اثر مقاومت و استقامت است، بدون صبر و استقامت و بدون پافشاری و استحکام مواضع و عظمت ، هیچ ملتی به جایی نرسیده است.

صدیقی خاطر نشان کرد: امروز سختی و فشار و گرانی و انواع مشکلات بهانه تبلیغات دشمن شده تا مردم را ناامید کند. دشمن بداند مردم با امید به خدا و الگو گرفتن از رهبران انقلاب اسلامی در صحنه ایستاده اند.

وی در ادامه به دیدار اخیر دست‌اندرکاران حج با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: بر اساس بیانات رهبر انقلاب، موضوع حج از مهم‌ترین موضوعات در اسلام است و حجاج ایرانی به نمایندگی از ملت ایران در مراسم حج شرکت می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به تجاوزگری رژیم صهیونیستی و تحولات اخیر در سرزمین های اشغالی اظهار داشت: نخست وزیر بی‌عقل، خشن، درنده رژیم صهیونیستی (نتانیاهو) برای عبور از بحران‌های داخلی و مشکلات سیاسی و اقتصادی اراضی اشغالی به غزه حمله کرد و با وحشی‌گری تمام تعدادی از جوانان فلسطینی و رهبران مقاومت جهاد اسلامی را به شهادت رساند.

صدیقی با تاکید براینکه نتانیاهو تصور می کرد با این اقدام ددمنشانه می‌تواند برای خود آبرو کسب کند، افزود: رویارویی جریان مقاومت، این رژیم را در وضعیتی قرار داد که تمام امور در جنوب سرزمین های اشغالی فلج و رژیم صهیونیستی مجبور به آتش بس شد.

خطیب نمازجمعه تهران به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و بازدید سه ساعته رهبر انقلاب از آن نیز اشاره ای داشت و گفت: در این نمایشگاه شاهد تنوع کتاب‌ها در سطح وسیعی بودیم و امیدواریم وعده وزیر ارشاد در ارتباط با تامین هرچه زودتر کاغذ نیز عملیاتی شود.

صدیقی با قدردانی از نیروی دریایی ارتش و ماموریت ناوگروه ۸۶ این نیرو اظهار داشت: ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دور دنیا را گشت و جلوی چشم‌های حسود آمریکا از پاناما عبور کرد و از هیچ تهدیدی نترسید.ایرنا

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما