plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۲
کد مطلب : ۳۲۱۷۸
انتخابات ریاست جمهوری ترکیه

قلیچدار اوغلو: در دور دوم انتخابات پیروز خواهیم شد

اردوغان: باز هم پیروز می شویم
«کمال قلیچداراوغلو» نامزد ائتلاف ملت بامداد دوشنبه گفت: اگر دور دوم انتخابات قطعی شود ما پیروز خواهیم شد. رجب طیب اردوغان نیز گفت: با اختلاف پیش هستیم در صورت رفتن به دور دوم ، بازهم پیروز می شویم.
قلیچدار اوغلو: در دور دوم انتخابات پیروز خواهیم شد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، «کمال قلیچدار اوغلو» نامزد ائتلاف ملت موسوم به احزاب میز ششگانه گفت که مشارکت بسیار زیادی در انتخابات ترکیه انجام گرفته و هیچ کس [تا پیش از اعلام رسمی نتایج انتخابات] حق ندارد که ادعای پیروزی کند.

به گزارش الجزیره، کمال قلیچدار اوغلو بامداد دوشنبه در سخنانی اظهار کرد: نتایج نشان داد که اردوغان نتوانست اعتماد ملت را به دست آورد و آرای حزب عدالت و توسعه کاهش یافته است.

وی افزود: اگر دور دوم قطعی شود در انتخابات پیروز خواهیم شد. رقیب اردوغان افزود: داده‌های انتخاباتی هنوز در حال تکمیل است اما ما (رقابت) در دور دوم را می‌پذیریم.

به گزارش الجزیره، اردوغان نیز که بامداد دوشنبه در برابر مقر اصلی حزب عدالت و توسعه در آنکارا و در برابر هوادارنش سخن می گفت، افزود: می دانیم که ما در این انتخابات پیش هستیم، اما منتظر نتایج رسمی می مانیم که این بیانگر اراده ملی است.

وی افزود: ترک‌ها با استقبال برای حضور در مراکز رأی گیری تعهد خود را به دمکراسی نشان دادند. رئیس جمهور ترکیه گفت که پیروز اصلی این انتخابات ملت ترکیه و کشور ما هستند که تعهد خود را به اراده ملی نشان دادند.

اردوغان افزود: میزان مشارکت در انتخابات ترکیه در جهان بی نظیر است و این بزرگ ترین مشارکت در تاریخ سیاسی کشور ماست.

وی افزود: حزب ائتلاف ملت و برخی از رؤسای شهرداری‌ها تلاش کردند که در نتایج انتخابات تردید ایجاد کنند، اما این مسأله واقعیت را تغییر نخواهد داد.

اردوغان گفت: ترکیه یکی از بهترین نظام‌های انتخاباتی را در جهان دارد و هیچکس حق ندارد که در آن تردید ایجاد کند و آن را زیر سوال ببرد و باید به اراده رأی دهندگان احترام گذاشت.

وی افزود: ما از همه احزاب انتظار داریم که بلوغ دموکراتیک نشان دهند و امروز مردم تصمیم خود را گرفته اند.

وی گفت که صرف نظر از نتیجه و این که شهروندان ترکیه به چه کسی رأی دادند، از ۵۶ میلیون ترکیه‌ای تشکر و قدردانی می کنم.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابعی در حزب حاکم عدالت و توسعه و حزب جمهوری خلق گزارش داد که طبق نتایج أخذ شده، هیچکدام از دو نامزد از ۵۰ درصد آرای لازم برای برتری کامل در مرحله اول انتخابات عبور نخواهند کرد.

با شمارش حدود 99 درصد آرا، اردوغان 49.3 درصد و  قلیچداراوغلو 45 درصد آرای شمارش شده را کسب کرده اند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما