plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲
کد مطلب : ۳۲۰۷۱

تاکسی‌های جدید و خبرساز طالبان، یکی از محبوب‌ترین خودروهای جهان است

طالبان اخیرا از تاکسی‌های جدید خود رونمایی کرده است و آنچه در تصاویر دیده می‌شود، یکی از محبوب‌ترین خودروهای جهان تویوتا کرولا است. رئیس پلیس ترافیک طالبان از تغییر رنگ تاکسی‌های شهری و بین‌شهری به «فیروزه ‌ای» خبر داد.
تاکسی‌های جدید و خبرساز طالبان، یکی از محبوب‌ترین خودروهای جهان است
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز و به نقل از خبرآنلاین، تویوتا بزرگترین خودروساز جهان است و برخی از محبوب‌ترین خودروهای تاریخ را ساخته است. برخی از این ماشین‌ها بیش از بقیه شناخته شده‌اند از تویوتا کمری بگیر تا پریوس و البته تویوتا کرولا.
اولین تویوتا کرولا سال ۱۹۶۶ از کارخانه بیرون آمد و تا سال ۱۹۷۴ توانست تبدیل به پرفروش‌ترین ماشین جهان شود.

از سال ۱۹۷۴ تا امروز نیز کرولا همواره یکی از پرفروش‌ترین ماشین‌های جهان بوده است. مدل‌های مختلفی از این ماشین به ایران هم وارد شده‌اند. تا سال ۲۰۲۱ دوازده نسل متفاوت از تویوتا کرولا تولید شد و بیش از ۵۰ میلیون عدد از این مدل‌ها در سراسر جهان به فروش رفت.

نامگذاری کرولا از سنت نامگذاری تویوتا پس از تولید مدل مشهور کراون (تاج) پیروی کرده است. کرولا در لاتین به معنای تاج کوچک است.

بر اساس گزارش رسانه‌های داخلی افغانستان، که امروز (چهارشنبه - ۲۰ اردیبهشت) منتشر شده، «حسیب الله مختار»، رئیس پلیس ترافیک طالبان از تغییر رنگ تاکسی‌های شهری و بین‌شهری به «فیروزه ‌ای» خبر داد. و آنچه در تصاویر منتشر شده می‌بینیم، نسل یازدهم تویوتا کرولای مشهور است.

بدنه نسل یازدهم تویوتا کرولا در آمریکای شمالی با بدنه تویوتا کرولایی که در بقیه جهان عرضه می شد تفاوت داشت و تاکسی های طالبان هم از این مدل هستند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما